جمع‌آوری بیش از 39 میلیارد ریال زکات فطره در استان زنجان
کد خبر: 3902133
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

جمع‌آوری بیش از 39 میلیارد ریال زکات فطره در استان زنجان

دبیر شورای زکات استان زنجان با اشاره به استقرار یک هزار و 573 پایگاه جمع‌آوری زکات فطره با محوریت مساجد کفت: بیش از 39 میلیارد ریال زکات فطره جمع‌آوری و به نیازمندان پرداخت ‌شده است.

جمع‌آوری بیش از 39 میلیارد ریال زکات فطره در استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، ۱۱ خردادماه در جلسه ویدئو اجلاس با روسای ستادی و اجرایی استان اظهار کرد: تاکنون بیش از 39 میلیارد ریال از زکات فطره در استان زنجان جمع‌آوری ‌شده است و این مبالغ در روز عید سعید فطر به‌ حساب خانواده‌های تحت حمایت واریز شد و کار جمع‌آوری زکات همچنان ادامه دارد.

وی با قدردانی از همكاری و تعامل دستگاه‌های مختلف در جمع‌آوری زكات فطره مردم، ابراز كرد: امسال نیز باسیاست‌گذاری در جلسه شورای زکات استان و با رهنمودها و هدایت‌های آیت‌الله خاتمی نماينده ولی‌فقیه در استان و رئيس معزز شورای زکات استان، بیش از 30 موسسه خيريه با سازمان‌دهی و نظم خاصی زكات فطره مردم را با مجوز دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری كردند.

دبیر شورای زکات استان زنجان با تأکید بر ضرورت توجه به اولویت هزینه‌کرد زکات فطره برای امور معیشت نیازمندان، افزود: بر اساس آموزه‌های دینی اولویت اصلی هزینه‌کرد زکات فطره برای امور معیشت نیازمندانِ همان محل بوده و ضرورت دارد مؤسسات خیریه دارای مجوز جمع‌آوری زکات فطره نیز در هزینه کرد آن به این موضوع توجه کنند.

صفری با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا زکات فطره جمع‌آوری ‌شده از طریق روش‌های غیرحضوری نیز انجام گرفت، افزود: علاوه بر مساجد، مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره از طریق اعلام شماره‌حساب‌های مربوطه نسبت به جمع‌آوری این فریضه الهی اقدام کردند.

این مسئول ادامه داد: به‌منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه‌کرد زکات فطره، همانند سال گذشته جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات فطره از طریق مساجد با محوریت ائمه جماعات و هیئت‌امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع شد.

انتهای پیام
captcha