تفاهم‌نامه بهره‌برداری از موزه مشارکتی مطبوعات کرمان امضا شد
کد خبر: 3931555
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

تفاهم‌نامه بهره‌برداری از موزه مشارکتی مطبوعات کرمان امضا شد

تفاهم‌نامه بهره‌برداری از خانه دینیار برای راه‌اندازی موزه مشارکتی مطبوعات کرمان بین ادارات کل میراث فرهنگی و ارشاد استان امضا شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان امروز سه‌شنبه، 6 آبان‌ماه در مراسم امضای تفاهم‌نامه بهره‌برداری از خانه دینیار برای راه‌اندازی موزه مطبوعات کرمان گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه خانه دینیار برای بازسازی، مرمت، تجهیز و راه‌اندازی موزه خانه مطبوعات در اختیار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: مدت اجرای این تفاهم‌نامه از تاریخ انعقاد سه سال است و تمام عملیات مرمت، بازسازی و راه‌اندازی زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی انجام می‌شود.

فعالی با اشاره به سابقه یک قرن مطبوعات کرمان، تصریح کرد: با راه‌اندازی موزه مطبوعات کرمان در محل جدید زمینه حضور و بازدید گردشگران از این بنای تاریخی و اسناد و مدارک مطبوعات استان فراهم می‌شود.

یادآور می‌شود، خانه دینیار از بناهای مربوط به دوران قاجار است که به ثبت ملی رسیده و در خیابان شهدای خانوک شهر کرمان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha