اجرای طرح «مزیت سنجش شغلی» در استان کرمان
کد خبر: 3934552
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

اجرای طرح «مزیت سنجش شغلی» در استان کرمان

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اجرای طرح «مزیت سنجش شغلی» در استان کرمان گفت: اجرای این طرح در راستای شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های شغلی شهرستان‌های استان کرمان انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از کمیته امداد استان کرمان، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان به نقش آفرینی نهاد کمیته امداد در بهبود فضای کسب و کار در استان کرمان اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان کارآفرینان و فعالان کسب و کار می‌توانند با مراجعه به سامانه «مزیت سنجی شغلی» کمیته امداد به آدرس http://www.maziyatjob.emdad.ir مزیت‌های شغلی شهرستان خود را استخراج کنند.

وی افزود: هدف از اجرای طرح ملی «مزیت سنجش شغلی»، شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های شغلی شهرستان‌های استان با استفاده از جدیدترین روش‌های علمی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان بیان کرد: این طرح شامل ۵۰ شغل دارای مزیت در هر کدام از شهرستان‌ها است که بر اساس بوم منطقه، مشخصات آب‌ و هوایی، توان و ظرفیت‌های سرزمین، ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی و موقعیت جغرافیایی رتبه‌بندی شده تا نقشه راه مناسبی در راستای تسهیل در امر توسعه یا شروع به کسب و کار برای کارآفرینان در شهرستان‌ها باشد. این سامانه بر اساس رشته کسب و کارهای رایج و به ترتیب اولویت مشخص شده است.

وی به کسب و کارهای دارای مزیت در رشته‌های شغلی مختلف اشاره کرد و خاطر نشان کرد: از جمله این کسب و کارها می‌توان به صنعت، خدمات، صنایع دستی، صنایع غذایی، باغداری، طیور، دامداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، زراعت و شیلات اشاره کرد که به تفکیک هر شهرستان مشخص و اولویت‌بندی شده است.

انتهای پیام
captcha