محمدحسین نورشاهی، مجری رادیو که در ایام ماه مبارک رمضان اجرای برنامه سحرگاهی رادیو ایران را بر عهده داشت، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. 
به گزارش ایکنا، احمدرضا صدر، مدیر روابط عمومی معاونت صدای سازمان صداوسیما از درگذشت محمدحسین نورشاهی، گوینده پیشکسوت رادیو خبر داد. وی که این سالها بهعنوان گوینده رادیو ایران فعالیت میکرد روز گذشته، ۲۰ آبان، بر اثر کرونا درگذشت.
نورشاهی از سال ۵۸ ارتباطش را با رادیو به صورت رسمی آغاز کرد و از نویسندگی تا سردبیری و گویندگی در رادیو را به عهده داشت.
صدر با تایید این خبر درباره نورشاهی گفت: نورشاهی جزو مجریان برجسته سیما و صدا بوده است که در برنامههای مختلف تلویزیون و رادیو نوعی مطالبهگری نسبت به مسئولان در کلامش داشت.
وی با اشاره به حضور این گوینده در برنامههای مذهبی اظهار کرد: وی مجری برنامههای سحرگاهی ماه رمضان و «به افق آفتاب» رادیو ایران بود. همچنین آخرین بار در رادیو «صورت ماه» را اجرا میکرد که به حدود یک سال پیش برمیگردد و این اواخر به دلیل کسالتی که داشت کمتر در رادیو حضور پیدا میکرد.
صدر با اظهار تاسف و تسلیت نسبت به درگذشت این گوینده پیشکسوت به پیشینه این گوینده رادیویی اشاره کرد و گفت: او اولین گوینده و موسس رادیو ارتش بود و برنامههای مختلفی در دوران جنگ داشت که در فضایی حماسی پخش میشد.
مدیر روابط عمومی معاونت صدا به ویژگیهای اخلاقی این گوینده اشاره و بیان کرد: نورشاهی بسیار متواضع و خوش اخلاق و به شدت اهل مطالعه و با سواد بود. این سواد و آگاهی در کلام او تبلور داشت به گونهای که ادب کلام و دقت در واژگان فارسی را همیشه رعایت میکرد و علاوه بر آن بر متون قرآنی تسلط داشت.
صدر در بخش دیگر عنوان کرد: نورشاهی جزو همافرانی بود که در ۱۹ بهمن ۵۷ با امام خمینی (ره) بیعت کرد و برای سلام نظامی همافران به امام (ره) که عکس در آن در تاریخ ماندگار شد فرمان صادر کرد.
انتهای پیام