مؤسسات قرآنی بر مبنای عملکرد تسهیلات می‌گیرند
کد خبر: 3934757
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

مؤسسات قرآنی بر مبنای عملکرد تسهیلات می‌گیرند

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: معاونت قرآن و عترت حسب وظیفه خود به منظور حمایت از تشکل‌های فعال در عرصه قرآن و عترت به ویژه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، اقدام به برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از تسهیلات کرده است.

مؤسسات قرآنی بر مبنای عملکرد تسهیلات می‌گیرندمرضیه صابری، سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا خراسان‌جنوبی، با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه معاونت قرآن و عترت، اظهار کرد: به منظور حمایت از بنگاه‌ها و شاغلان بخش‌های فرهنگی، قرآنی، هنری و رسانه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به عقد قرارداد با صندوق کارآفرینی امید کرده است تا فعالان این بخش‌ها با ارائه طرح در حوزه فعالیتی خود بتوانند از تسهیلات با بهره ۴ درصد و ۶ ماه تنفس استفاده کنند.

وی افزود: در این میان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسب وظیفه به منظور حمایت از تشکل‌های فعال در عرصه قرآن و عترت به ویژه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، اقدام به برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از این تسهیلات کرده است.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: افراد حائز شرایط بهره‌مندی از تسهیلات؛ مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت دارای پروانه فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی خواهند بود؛ مؤسسات دارای موافقت اصولی و شعب سایر موسسات مشمول دریافت تسهیلات مذکور نمی‌شوند.

صابری به نحوه ارزیابی و شاخص‌های عملکردی اشاره کرد و گفت: مؤسسات قرآنی پس از ثبت درخواست در سامانه تحفه، برای دریافت تسهیلات کارآفرینی حسب امتیاز حاصل شده از عملکرد  خود، در نهایت در چهار سطح ویژه، الف، ب و ج  دسته‌بندی خواهند شد که بر اساس امتیاز حاصله و نتیجه ارزیابی صورت گرفته، برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: گستره خدمات در سطح ملی، استان و شهرستان، میزان تولید آثار و محصولات قرآنی، ارائه خدمات قرآن و عترت در بستر فضای مجازی، میزان مشارکت در آزمون‌های سراسری قرآن و عترت، تعداد کادر اجرایی و آموزشی مشمول پرداخت حق بیمه اجباری و سابقه فعالیت مؤثر از شاخص‌های عملکردی برای پرداخت تسهیلات خواهد بود.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: محدودیتی برای ثبت‌نام از مؤسسات قرآن و عترت وجود نداشته و به هر تعداد که ثبت‌نام صورت گیرد براساس امتیاز حاصله تسهیلات اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha