تعاون؛ وظیفه مؤمنان در شرایط کرونایی
کد خبر: 3934902
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

تعاون؛ وظیفه مؤمنان در شرایط کرونایی

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه وظیفه مؤمنان در شرایط فعلی تعاون و کمک به یکدیگر است، بیان کرد: کمک مؤمنانه در شرایط کرونایی نوعی تعاون است و خانواده‌ها در این شرایط با مشکلاتی مواجه شده‌اند که مؤمنان باید در این شرایط به کمک یکدیگر بشتابند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان، ۲۳ آبان‌ماه در پیام جمعه این هفته با اشاره به شرایط حاکم بر کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: باوجود اینکه برپایی نماز جمعه آسیب چندانی از نظر افزایش شیوع کرونا در چهارمحال‌وبختیاری ندارد، اما بنا بر محدویت‌های ایجاد شده و تصمیم ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی تمامی تجمعات و همراهی با کادر درمان این هفته نیز نماز جمعه برگزار نشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مومن باید زمان‌شناس باشد، عنوان کرد: زمان‌شناسی یعنی فرد به وظایف خود در موقعیت‌های مختلف آگاه باشد و نسبت به امور مختلف واکنش مناسبی داشته باشد، مومن واقعی شبهات را می‌شناسد و بر اساس همین شبهات حقایق جامعه را به خوبی درک کرده و به وظیفه خود عمل می‌کند.

وی ادامه داد: اگر انسان اهل مطالعه، تحقیق، پژوهش، مشورت و اهل ارتباط با انسان‌های آگاه از امور باشد، می‌تواند به خوبی راه‌هایی را که منجر به رسیدن به سعادت می‌شود درک کرده و برای دست آوردن سعادت تلاش کند.

حجت‌الاسلام نکونام دشمن‌شناسی را از مصادیق زمان‌شناسی مؤمن عنوان کرد و افزود: گاهی فردی ادعای دوستی با انسان دارد، اما در حقیقت این فرد دشمن است، انسان باید به این نکته توجه کند که ممکن است با کسانی که ارتباط تنگاتنگی دارد، دشمن او باشند، حتی دشمن فرد ممکن است زن یا فرزند او باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره اهمیت دشمن‌شناسی، گفت: در رأس دشمنان استکباری و طاغوتی، شیطان اولین دشمن بشر معرفی شده است و انواع دشمنی‌ها را با انسان دارد، انسان باید دشمنان درونی و بیرونی خود را بشناسد و از آن‌ها فاصله بگیرد.

وی ادامه داد: گاهی انسان دشمن خود را می‌شناسد اما شجاعت روبرو شدن و ایستادگی در مقابل عداوت با دشمن را ندارد، این یک ضعف بزرگ است که براساس یک سری ملاحظات و محاسبات غلط در مقابل دشمنان از خود ضعف نشان بدهید، مومن نباید این‌گونه باشد.

حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه مومن علاوه بر آگاه بودن نسبت به پیرامون خود باید عکس‌العمل مناسب نسبت به موضوعات نیز داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید انسان‌ها دانشی را که در طول زندگی کسب کرده‌اند به‌کار بگیرند، کاربردی کردن دانش نوعی وظیفه‌شناسی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با بیان اینکه وظیفه مؤمنان در شرایط فعلی تعاون و کمک به یکدیگر است، بیان کرد: کمک مؤمنانه در شرایط کرونایی نوعی تعاون است، خانواده‌ها در این شرایط با مشکلاتی از جمله فقر، بیکاری، بیماری، آسیب‌های روحی و اخلاقی مواجه شده‌اند، مؤمنان باید در این شرایط به کمک یکدیگر بشتابند.

وی تأکید کرد: باید مواسات در جامعه حاکم شود و همه سعی کنند تا در جامعه از نظر اقتصادی در بین همه اقشار جامعه یک تعادل نسبی برقرار شود.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اهمیت دنیاشناسی، گفت: دنیا فانی و کوتاه است، بهتر است انسان به دنیا دل نبندد، امروز شاهدیم امکانات زندگی افزایش پیدا کرده، اما حرص بشر برای دستیابی به امکانات دنیوی موجب افزایش قتل، غارت و خونریزی شده است.

انتهای پیام
captcha