افزایش ارتباط فعالیت‌های قرآنی با بدنه دانشگاهی/ روحیه پزشکان را با تمسک به قرآن تقویت می‌کنیم
کد خبر: 3935325
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
محمدعلی‌نژاد عمران بیان کرد:

افزایش ارتباط فعالیت‌های قرآنی با بدنه دانشگاهی/ روحیه پزشکان را با تمسک به قرآن تقویت می‌کنیم

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت ضمن تأکید بر اینکه سعی می‌کنیم ارتباط فعالیت‌های قرآنی را با بدنه دانشجویی اعم از کارکنان، دانشجویان و اعضای هیئت علمی تقویت کنیم، گفت: برای اینکه بدنه نظام پزشکی در دوران شیوع کرونا توانش را از دست ندهد، تلاش می‌کنیم که با تمسک به مبانی قرآن و عترت به سلامت معنوی آنها کمک و توانشان را مضاعف کنیم و مستدام بداریم.

روح‌الله محمدعلی‌نژاد عمران، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه قرآن کریم و اهل بیت(ع)، آموزه‌های ارزشمندی در رابطه سلامت معنوی و جسمی دارند و در حوزه ترویج سلامت معنوی، تکلیفی را بر گردن خود احساس می‌کنیم، گفت: بر همین اساس به‌ دنبال برنامه‌هایی در خصوص تقویت و ارتقای سلامت معنوی با تمسک به آموز‌های قرآنی هستیم تا بتوانیم جدی‌تری به این حوزه بپردازیم.

وی با تأکید بر اینکه ارتقای بعد معنوی در بین پزشکان و پرستاران می‌تواند به آرامش بیشتر بیماران نیز کمک کند، اظهار کرد: حضور جامعه معزز روحانیت در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و پزشکی جزو همین برنامه‌هاست، چراکه روحانیون مسائل مربوط به ارتقای سلامت معنوی جامعه را بهتر درک می‌کنند و در واقع آگاهی و نگرش بهتری به مردم دارند. با لطف و عنایت خدای متعال از این اقدام به خوبی استقبال شد و اثرگذاری آن مورد تأیید مراکز پزشکی سراسر کشور قرار گرفت؛ لذا این موضوع با قوت بیشتری دنبال خواهد شد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با بیان اینکه سعی می‌کنیم، ارتباط فعالیت‌های قرآنی را با بدنه دانشجویی اعم از کارکنان، دانشجویان و اعضای هیئت علمی تقویت کنیم، گفت: با این فعالیت‌ها ضمن ارائه خوراک‌های معنوی از طریق ابزار‌ها و فضاهای مختلف از جمله فضای مجازی، سلامت روحی و روانی دانشجویان، کارکنان و اساتید نیز حفظ خواهد شد.

محمدعلی‌نژاد عمران تصریح کرد: در بازه زمانی کنونی که بدنه نظام پزشکی به‌ واسطه شیوع کرونا بیشتر درگیر شده است، برای اینکه توانش را از دست ندهد، تلاش می‌کنیم که با تمسک به مبانی قرآنی در این فعالیت‌ها به سلامت معنوی آن‌ها کمک و توان آن‌ها را مضاعف کنیم و مستدام بداریم. با توجه به غنایی که در آیات دین مبین اسلام و روایات وجود دارد، لازم است مطالب آموزشی و اجرایی، که در افزایش بینش، نگرش و عملکرد افراد تأثیرگذار است، مورد استفاده قرار گیرد. امیدواریم که ایده‌های نوتر و ظرفیت‌های قوی‌تری مانند مجموعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به کمک ما بیایند تا بتوانیم جدی‌تر به عرصه مهم سلامت معنوی و اهدافمان بپردازیم.
افزایش ارتباط فعالیت‌های قرآنی با بدنه دانشگاهی/ روحیه پزشکان را با تمسک به قرآن تقویت می‌کنیم

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های دیگر این اداره کل، گفت: این روز‌ها وزارت بهداشت در کنار دیگر دستگاه‌های دانشگاهی قرآنی کشور مشغول برگزاری جشنواره قرآن است. مرحله دانشگاهی این جشنواره به اتمام رسیده است و در حال برگزاری مرحله سراسری این جشنواره هستیم و امروز به صورت برخط بخش سراسری معارف آن برپا خواهد شد.

محمدعلی‌نژاد عمران گفت: جشنواره قرآن و عترت دانشگاهی نیز چند روزی است که وارد فاز سوم، یعنی فرایند جشنواره ملی قرآن شده است و وزارت بهداشت امسال نیز افتخار میزبانی این جشنواره را دارد. براساس تمهیدات شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها، میزبانی آن طی بهمن‌ماه سال جاری در تهران به صورت حضوری ـ وبیناری خواهد بود.
انتهای پیام
captcha