راهیابی 9 دانشجوی همدانی به مسابقات قرآن دانشگا‌ه‌های پیام نور
کد خبر: 3935698
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵

راهیابی 9 دانشجوی همدانی به مسابقات قرآن دانشگا‌ه‌های پیام نور

مدیر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان همدان از راهیابی 9 دانشجوی همدانی به مرحله کشوری بیست‌وچهارمین مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور خبر داد.

راهیابی 9 دانشجوی همدانی به مسابقات قرآنی دانشگا‌ه‌های پیام نورسعید ظروفی، مدیر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برگزاری مسابقات قرآن در 14 مرکز دانشگاه پیام نور در سطح استان خبر داد و گفت: بیست‌وچهارمین مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کشور ابتدای آذرماه سال جاری به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا، مسابقات امسال تنها در سطح دانشجویان برگزار شد و مسابقات اساتید و کارمندان دانشگاه‌ها به‌صورت جداگانه برگزار خواهد شد، بیان کرد: 9 نفر از دانشجویان این استان در بخش حفظ با کسب امتیازات لازم به مسابقات کشوری دانشگاه‌های پیام نور راه پیدا کردند.

مدیر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان همدان اظهار کرد: در  این مسابقات دانشجویان در دو بخش آوایی و غیرآوایی و در حوزه‌های معارفی، پژوهشی، فناوری، هنری و ادبی به رقابت پرداختند.

ظروفی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، در رشته‌های تحقیق و ترتیل دانشجویان فایل‌های صوتی ضبط شده را برای داوران ارسال کردند و مسابقات در رشته حفظ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز دانشگاه‌های پیام نور به‌صورت حضوری برگزار شد.

ظروفی اسامی افراد برگزیده برای شرکت در مسابقات کشوری را اعلام کرد و گفت: محمد نجفی در رشته ترتیل از اسدآباد، عرفان چراغی کهره در رشته حفظ از همدان، علی روزبهانی در رشته قرائت و تحقیق از همدان، صادق عبد خدا در رشته دعا خوانی و مناجات آقایان از بهار، معصومه اعتماد شفیع در حفظ 5 جز قرآن از همدان، سمیرا کاظمی در رشته حفظ 10جز از کبودراهنگ، نسترن امیدی در حفظ 20 جز از همدان، مبینا گیو در رشته قرائت تحقیق از همدان و زهرا خلج در رشته مناجات و دعا خوانی از کبودراهنگ افراد برگزیده از استان همدان هستند.

مدیر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور همدان در پایان به اهداف برگزاری این مسابقات اشاره کرد و یادآور شد: ارتقای اخلاق و بصیرت دینی دانشجویان، زمینه‌سازی در راستای انس و الفت با قرآن، شناسایی دانشجویان مستعد و برتر قرآنی و معرفی آنها به جامعه دانشگاهی، الگوسازی دانشجویان برای سایر اقشار جامعه و گسترش مفاهیم، آموزش‌ها و پژوهش‌های قرآنی از جمله اهداف برگزاری مسابقات است.

انتهای پیام
captcha