مرحله پایانی مسابقات «مشکات» برگزار می‌شود / رقابت مجازی ۲۰۰ متسابق
کد خبر: 3935753
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

مرحله پایانی مسابقات «مشکات» برگزار می‌شود / رقابت مجازی ۲۰۰ متسابق

دبیر اجرایی مسابقات قرآن «مشکات» گفت: مرحله نهایی این مسابقه با حضور ۲۰۰ متسابق به صورت برخط برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، مسابقات قرآن «مشکات» به‌ منظور ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و فراهم‌ آوردن زمینه‌ انس بیش از پیش با مصحف شریف به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مشکات و با همکاری دفتر امام جمعه کوهسار ویژه استان‌های تهران و البرز برگزار می‌شود.
 
این مسابقات در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل و قرائت تحقیق و ترتیل در مقاطع سنی زیر ۱۶ سال پسران و دختران و بالای ۱۶ سال آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

ثبت‌ نام این مسابقات طی مهرماه سال جاری انجام شد و مرحله مقدماتی از هفتم تا ۱۴ آبان‌ماه ادامه داشت و نهایتاً برگزیدگان در مرحله نهایی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. مرحله نهایی مشکات به صورت تلفنی و مجازی با حضور داوران ممتاز و بین‌المللی قرآن انجام می‌شود. 

حجت‌الاسلام محمد گرمسیریان، دبیر اجرایی مسابقات مشکات در گفت‌وگو با ایکنا گفت: از آنجا که اولین دوره مسابقات مشکات ویژه استان البرز در تیرماه سال ۱۳۹۸ در شهر کوهسار برگزار و با استقبال بی‌نظیر مردم قرآن‌دوست استان البرز مواجه شد، بر آن شدیم تا دومین دوره این مسابقات را ویژه استان‌های تهران و البرز برگزار کنیم.

وی افزود: مرحله اول دوره دوم از مسابقات به دلیل شیوع کرونا به صورت غیر حضوری و در دو مرحله تلفنی و مجازی با حضور یک هزار نفر برگزار شد که نهایتاً ۲۰۰ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

دبیر اجرایی مسابقات قرآن مشکات درباره داوری این مسابقات گفت: مرحله نهایی این مسابقه پنجشنبه، ۲۹ آبان‌ماه ویژه آقایان و جمعه و شنبه ۳۰ آبان‌‌ماه و یکم آذر‌ماه، ویژه بانوان به صورت برخط برگزار خواهد شد. داوری این مسابقات از سوی اساتید بین‌المللی از جمله سیدمحسن موسوی‌بلده، شهریار پرهیزکار، محمدحسین سبزعلی، امیر آقایی، عباس امام‌جمعه و مهدی قره‌شیخلو و خانم‌ها شیرازی، عزیزی، جلالی و ماندگارمهر برگزار خواهد شد.
 
برگزیدگان این مسابقه در ۱۶ رشته انتخاب خواهند شد. به برگزیدگان اول تا سوم این مسابقه جوایزی ویژه و به نفرات سوم تا دوازدهم نیز کارت هدیه صد هزار تومانی اهدا می‌شود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به تارنمای مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مشکات به نشانی www.MQMeshkat.ir یا به دبیرخانه مسابقات واقع در کرج، بلوار شهید بهشتی، دهقان ویلای دوم، مجتمع تجاری البرز، بلوک A، طبقه ۷ واحد ۱۸ مراجعه کنند یا با شماره ۰۲۶۴۴۲۲۴۶۲۶ تماس بگیرند.
انتهای پیام
captcha