اساسنامه جدید سازمان دارالقرآن الکریم تصویب شد
کد خبر: 3936248
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
با نگاه تقویت ساختار و محتوا؛

اساسنامه جدید سازمان دارالقرآن الکریم تصویب شد

در جلسه هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم به اتفاق آراء، اساسنامه جدید این سازمان با تأکید بر تقویت برنامه‌های ساختاری و محتوایی به تصویب رسید.

به گزارش ایکنا، جلسه هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم، روز گذشته، بیست‌ونهم آبان‌ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور 11 نفر از اعضا در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
 
در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد و تعدادی از اعضا نیز به صورت مجازی از شهر قم حضور داشتند، علاوه بر تصویب کلیات اساسنامه جدید سازمان دارالقرآن، عملکرد یک‌ساله این سازمان به استماع اعضای هیئت امنا رسید.

در این جلسه اعضای هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم به اتفاق آراء، اساسنامه جدید را جایگزین اساسنامه فعلی کردند. در اساسنامه جدید سازمان، علاوه بر حفظ ارکان پیشین، رکن هیئت مدیره نیز به ساختار این سازمان افزوده شده است. اساسنامه جدید همچنین ضمن حفظ تمامی اهداف و وظایف پیشین سازمان دارالقرآن الکریم، مأموریت‌های این سازمان را از لحاظ ساختاری و محتوایی تقویت کرده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که ریاست هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم را برعهده دارد، در این جلسه بر اهمیت جایگاه دارالقرآن در فعالیت‌های دینی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: هدف از ارائه اساسنامه جدید که در عین حال اصل آن یک تکلیف حاکمیتی است، مرزبندی روشن بین سطح محتوایی و سیاست‌گذاری و سطح عملیاتی و اجرایی است و هیئت امنا مسئول سطح نخست آن است که باید فارغ از امور اجرایی و جزئی بتواند با برگزاری نشست‌های منظم فصلی، رسیدگی به امور راهبردی و کلان دارالقرآن را به نحو مطلوب انجام دهد. فلذا تمشیت امور و رسیدگی به شئونات اجرایی و عملیاتی باید توسط هیئت مدیره و رئیس سازمان صورت گیرد.

قمی تاکید کرد: با شکل‌گیری رکن جدید هیئت مدیره، انتظار آن است که هم هیئت امنا و هم هیئت مدیره به نحو واقعی و جدی در وظایف خود ممحض شوند.
 
اعضای هیئت امنای حاضر در جلسه، ضمن موافقت با اساسنامه جدید، بر لزوم حفظ جایگاه دارالقرآن به عنوان یک سازمان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کردند. در ادامه پیشنهاد‌هایی در جهت غنا بخشیدن به محتوای اساسنامه ارائه شد و مورد تصویب قرار گرفت.
 
در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، گزارشی از عملکرد این سازمان به اعضای هیئت امنا ارائه  کرد که بیانگر حفظ فعالیت‌های پیشین این سازمان، مانند آموزش مهارت‌های قرآنی در زمینه‌های عمومی و تخصصی، تربیت نیروی انسانی متخصص، پرورش استعداد‌های قرآنی، آموزش حفظ قرآن کریم، برگزاری آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان، نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم، توسعه مشارکت‌های مردمی و موارد دیگر و همچنین راه‌اندازی و پیاده‌سازی فعالیت‌های نوین در حوزه‌های معرفتی و تربیتی مانند آموزش عمومی تفسیر قرآن، طرح نورالثقلین، تولید محتوا‌ها و محصولات مکتوب و الکترونیکی قرآنی، فعالیت در حوزه فضای مجازی، نوآوری و توسعه و تقویت زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، حوزه بهره‌مندی از ظرفیت‌های خیران در توسعه فعالیت‌های قرآنی و انجام سه مرحله طرح مواسات در شرایط کرونایی، انجام طرح ملی رصد و پایش موسسات قرآنی و دیگر حوزه‌های قرآنی بود.

اعضای هیئت امنا، ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته، بر ضرورت تقویت محتوایی سازمان دارالقرآن، همچنین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بر لزوم حمایت از اعتبارات آن‌، تأکید کردند.
انتهای پیام
captcha