اهتمام مسئولان و والدین به آموزش علمی فرزندان در روزهای کرونایی
کد خبر: 3936358
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
آیت‌الله‌العظمی مدرسی خواستار شد:

اهتمام مسئولان و والدین به آموزش علمی فرزندان در روزهای کرونایی

مرجع تقلید شیعیان در کربلای معلی با تأکید بر ضرورت اهمیت دادن به آموزش علمی در شرایط استثنایی همه‌گیری کرونا، بیان کرد: والدین در امر آموزش علمی فرزندان خود مشارکت کنند و در راه تربیت علمی وقت و هزینه صرف کنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در سخنرانی هفتگی خود که به‎‌صورت تلویزیونی از دفتر کربلای ایشان پخش شد، با تأکید بر ضرورت اهمیت دادن به آموزش علمی در شرایط استثنایی همه‌گیری کرونا، تربیت اخلاقی، علمی و معرفتی را از مهم‌ترین وظایف والدین برشمرد و گفت: هر گونه کوتاهی در این زمینه، خیانت در حق امانت الهی است.

این مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: کم‌رنگ شدن اخلاق و علم در نسل‌های آینده به معنی از دست رفتن تمام زندگی است. اخلاق پایه مستحکم رفتار است. اخلاق حسنه مجموعه‌ای کامل از ارزش‌های فطری است که خداوند به انسان عطا کرده است و وحی نیز بر آن تأکید کرده و پیشرفت تمدن‌ها نیز بر اساس علم است.

آیت‌الله‌العظمی مدرسی با بیان اینکه عراق اکنون در شرایط استثنایی اقتصادی، امنیتی و بهداشتی به سر می‌برد، گفت: به سبب این شرایط نباید از آینده غافل شد و در امر تعلیم کوتاهی کرد.

مؤلف تفسیر هدایت همچنین از مسئولان عراق خواست شرایطی ایجاد کنند تا آموزش به‌صورت مجازی صورت بگیرد و از دست دادن یک سال تحصیلی به مثابه تضییع سال‌ها فرصت پیشرفت علمی کشور است.

در ادامه آیت‌الله‌العظمی مدرسی از والدین خواست در امر آموزش علمی فرزندان خود مشارکت کنند و در راه تربیت علمی وقت و هزینه صرف کنند. همچنین وی از خطبا و روشنفکران خواست جامعه را نسبت به اهمیت تعلیم و تعلم که قرآن به آن اشاره کرده، آگاه کنند، چراکه هیچ کشوری بدون علم، توانایی پیشرفت را ندارد.

یادآور می‌شود، جلسات هفتگی سخنرانی آیت‌الله‌العظمی مدرسی روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha