بودجه نمایشگاه قرآن صرف تشکل‌های مردمی شود
کد خبر: 3937745
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
زادمهر:

بودجه نمایشگاه قرآن صرف تشکل‌های مردمی شود

مدیر مؤسسه قرآن و عترت شکوفه‌های انتظار تهران با ابراز گلایه از ناتوانی مؤسسات در پرداخت حق‌الزحمه مربیان در قبال شهریه اندکی که از دوره‌های غیرحضوری دریافت می‌کنند، گفت: مناسب بود که بودجه‌ نمایشگاه قرآن امسال صرف مؤسسات قرآنی می‌شد تا در این شرایط به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل درنیایند.

نسرین زادمهر، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شکوفه‌های انتظار تهران، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: یک کلاس در مقطع پیش‌دبستانی با 15 خردسال، کلاس حفظ و دوره تربیت مربی مترجمی زبان قرآن ویژه بزرگسالان به صورت مجازی از سوی مؤسسه برگزار می‌شود. البته با شرایط فعلی که امکان برپایی جلسات حضوری نیست، بالاجبار در فضای مجازی فعالیت می‌کنیم و استقبال از این شیوه آموزشی بسیار کم است.

زادمهر بیان کرد: طول دوره تربیت مربی  مؤسسه یک سال به صورت حضوری در حال اجرا بود، اما در پی شیوع کرونا، با بهره‌گیری از ظرفیت پیام‌رسان‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود. همچنین تعداد شرکت‌کنندگان دوره آموزشی حفظ نیز 35 نفر است که از سال گذشته در این دوره نام‌نویسی کردند و گاه حافظ سه، پنج یا 10 جزء هستند. مؤسسات در پرداخت حق‌الزحمه مربیان و اجاره‌بهای مؤسسه ناتوان هستند، زیرا شهریه‌ دوره‌های مجازی خیلی کم است.

زادمهر با طرح این سؤال که بودجه امسال نمایشگاه‌ و برنامه‌های قرآنی لغوشده چه شد؟ بیان کرد: کاش اندکی از این بودجه‌ها صرف مؤسسات قرآنی می‌شد تا در این شرایط به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل درنیایند. مسئولان امور قرآنی، جلسات آنلاین با مدیران مؤسسات برای شنیدن مشکلاتشان برپا کنند. گوش شنوا برای شنیدن دغدغه‌ها، کمتر کاری است که مسئولی می‌تواند انجام دهد. حتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارت اعتباری را به منظور تجهیزات و هزینه‌های جاری در اختیار تشکل‌های مردمی قرار دهد و هر شش‌ماه یا فصلی آن را شارژ کند.

یادآور می‌شود، دوره‌های مؤسسه فرهنگی ـ قرآن و عترت شکوفه‌های انتظار تهران پیش از کرونا در تهرانسر، خیابان شهید طهماسبی، شهرک پاسداران، نبش اداره آب، مجتمع فرهنگی ـ هنری پیامبر اعظم(ص) برگزار می‌شد. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از دوره‌ها می‌توانند با شماره 09194044879 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha