ضرورت حمایت مسئولان از حوزه‌های علمیه
کد خبر: 3939950
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

ضرورت حمایت مسئولان از حوزه‌های علمیه

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان باید از حوزه‌های علمیه حمایت کنند و باید تلاش کرد مشکلات حوزه‌های علمیه خواهران کم شود.

ضرورت حمایت مسئولان از حوزه‌های علمیه

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 18 آذرماه در بازدید از حوزه علمیه خواهران گچساران، اظهار کرد: در این دنیای بزرگی که خدا آفریده است دنیای پیچیده و سختی است اما خداوند خودش مدیریت می کند و یک هدایت را بر عهده انسان گذاشته است.

وی افزود: خداوند انسان‌هایی را بر می گزیند تا متولی امر هدایت شوند و بعد از انبیا و اولیا حوزه‌های علمیه این مسئولیت را بر عهده دارند.بر اساس ارزیابی‌هایی که صورت گرفته است حوزه‌های علمیه خواهران کارهای بزرگی در جامعه و مدارس انجام می دهند و نشان داده اند تاثیر بسزایی در جامعه داشته اند.

امام جمعه یاسوج اضافه کرد: دشمن در تلاش هست و بدانید مادران و خواهران ما مورد هدف اصلی دشمن هستند تا مسیر را تغییر دهد و در مقابل تلاش‌های دشمن بزرگان ما در حال تلاش و فعالیت هستند.

آیت‌الله حسینی بیان کرد: تاکنون کمک‌های مالی ازسوی دولت مقدور نشده است اما ما باید کمک کنیم تا اساتید و مدرسان دلگرم بشوند و بمانند. مسئولان باید از حوزه‌های علمیه حمایت کنند و باید تلاش کرد مشکلات حوزه‌های علمیه خواهران کم شود.
وی ابراز کرد: باید بدانیم در کنار رشد علم باید اخلاق و معنویت نیز رشد کند وگرنه به مشکل خواهیم خورد و لذا اولویت کار در آموزش انسان‌ها آموزش اخلاق و معنویت و علوم انسانی است.

همچنین، اکبری، مدیرحوزه علمیه خواهران گچساران نیز اظهار کرد: این حوزه 128 طلبه دارد که 94 نفر از آنها در سطح 2 هستند.اکثر طلبه‌های حوزه علمیه خواهران گچساران ساکن گچساران و متاهل هستند و بیش از 16 نفر اساتید نخبه در اینجا مشغول تدریس هستند.

وی افزود: 18 نفراز طلاب در شهرهای دیگر مشغول ادامه تحصیل در سطح سه هستند و این عزیزان بانی کارهای خیر شده‌اند و خانه های آنها هم به بیت‌الزهرا(س) تبدیل شده است.خواهران حوزه علمیه نقش ویژه‌ای در ایام کرونا داشتند که حتی در خاکسپاری نیز فعالیت داشته‌اند.
اکبری آموزش قرآن به صورت تلفنی و مجازی، مشاوره تحصیلی، انجام فعالیت های پژوهشی و... را از برنامه‌های اجرایی اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha