مادران نقش مهمی در نهادینه کردن دین در جامعه دارند
کد خبر: 3941569
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

مادران نقش مهمی در نهادینه کردن دین در جامعه دارند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، گفت: نقش مادر در خانواده و تربیت فرزندان بسیار حائز اهمیت بوده و آشنایی این قشر با تربیت‌های دینی در نهادینه کردن دین در جامعه موثر است.

نهادینه کردن دین در جامعه با آشنایی مادران با تربیت‌های دینیبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ۲۶ آذرماه، در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان‌غربی اظهار کرد: بالاترین و ارزشمندترین کار و شغل در حقیقت عالم هستی تعلیم و تربیت دینی است که لطف و توفیق الهی همه ما را در این مسیر قرار داده که باید شاکر و قدردان الطاف الهی باشیم.

وی افزود: بر اساس فرمایشات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مقام شهادت در راه خداوند متعال بالاترین مرتبه بندگی و عبودیت است و در روز قیامت تلاش‌ها و آموزه‌های علما در برابر خون شهدا به مراتب درجه والاتری خواهد داشت، پس باید قدر توفیق الهی را دانست و با انگیزه‌تر و محکم‌تر در این مسیر گام برداشت و چنانچه بتوانیم در این راه با اخلاص و تلاش وافر به انجام وظایف خود بپردازیم مقام والاتری در روز قیامت خواهیم داشت.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: مسأله مدیریت حوزه‌های علمیه یکی از ارزشمندترین اشتغالات است که خانم بابایی توفیق خدمت در این سنگر را کسب کرده‌اند که برایشان آرزوی توفیق داریم و در کنار آن از خدمات ارزشمند حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری زاد که پس از خدمت در سنگر امامت جمعه ، مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران را پذیرفته بودند و خدمات شایانی نیز داشتند آرزوی توفیق داریم.

وی ادامه داد: همه معتقدیم که حضرت ولی عصر(عج) عنایت ویژه‌ای بر حوزه‌های علمیه دارد و امیدواریم با الطاف و عنایات ایشان بتوانیم در مسیر ارتقای حوزه‌ها قدم‌های مؤثر و کاملی برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی عنوان کرد: اهتمام مدیران بر ارتباط وثیق خود با خداوند متعال و استمداد از ایشان و با صداقت در پذیرفتن مسئولیت‌ها و تلاش مجاهدانه می‌توانند در انجام وظایف خود موفق باشند.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران دارای ظرفیت بسیار بزرگی است و چنانچه بتوانیم از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم تأثیر بسیار خوبی می‌توانیم در فرهنگ عمومی جامعه و تربیت دینی خانواده‌ها داشته باشیم و نقش مادر در خانواده و تربیت فرزندان ریشه اصلی تربیت اجتماعی محسوب می‌شود و اگر بتوانیم قشر عظیم مادران را با تربیت دینی آشناتر بکنیم می‌توانیم نقش دین را در جامعه بخوبی نهادینه کنیم.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام واحدی معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران نیز به بیان ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه خواهران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ثمره‌های انقلاب اسلامی اشاره کرده و به ضرورت تقویت هر چه بیشتر حوزه‌ها تأکید کرد.

وی افزود: یکی از وظایف مهم حوزه علمیه خواهران تربیت دانشمندان پاسخگو درجامعه بوده و مدارس علمیه خواهران باید نقش اصلی را در تمدن‌سازی نظام اسلامی به عهده گیرند و تربیت مدرس به منظور تحقق این امر، در نقطه کانونی تصمیمات در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفته و راهبرد مدرسه محوری ،شعار اصلی همه فعالیت‌های این نهادحوزوی شده است.

گفتنی است در پایان مراسم از خدمات حجت الاسلام‌والمسلمین حیدری زاد قدردانی شده و خانم بابایی به‌عنوان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان‌غربی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha