آغاز زیباسازی مزار شهدای خرمدره
کد خبر: 3942296
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

آغاز زیباسازی مزار شهدای خرمدره

فرماندار خرمدره گفت: ساماندهی مزار شهدا یکی از نیازهای خرم‌دره بود که کلید آن زده شده و در این زمینه فضاسازی و زیباسازی قبور مطهر شهدا از اهمیت بالایی برخوردار است.

آغاز زیباسازی مزار شهدای خرمدرهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت محمدی، فرماندار خرم‌دره، یکشنبه، ۳۰ آذر ماه در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان که به میزبانی فرمانداری خرم‌دره برگزار شد، با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها و کمیته‌ها باید وظیفه خود را در قبال شهدا و برگزاری یادواره شهدا به خوبی انجام دهند، اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کم‌ترین وظیفه ما در برهه کنونی است.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های اجرا شده توسط دستگاه‌های اجرایی باید حتما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مدنظر قرار گیرد، متذکر شد: با اهتمام اداره ورزش و جوانان ۹۸ درصد مسابقات ورزشی که در خرم‌دره برگزار می‌شود مزین به نام شهدا است.

این مسئول با بیان اینکه در مسیر منتهی به مزار شهدا مشکلاتی وجود داشت که علی‌‌رغم کمبود اعتبار اقدامات خوبی در این مسیر انجام‌ شده است، افزود: ساماندهی مزار شهدا یکی از نیازهای خرم‌دره بود که استارت آن زده شده و در این زمینه فضاسازی و زیباسازی قبور مطهر شهدا از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر این مطلب که در سخت‌ترین سال‌های جنگ اقتصادی با دشمنان به سر می‌بریم، اضافه کرد: دشمنان در تلاش هستند با فشار اقتصادی جامعه را به سمت و سویی که دوست دارند هدایت کنند که به برکت خون شهدا ابتر مانده‌اند.

محمدی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیاز جامعه در برهه فعلی عنوان کرد و افزود: آمریکا از خون و خون‌ریزی هیچ واهمه‌ای ندارد اما اگر امروز توان نزدیک شدن و حمله نظامی به ایران را ندارد به علت ترس از روحیه ایثار و شهادت ملت ایران است.

این ‌مسئول با بیان اینکه کم‌کاری کمیته‌های کنگره شهدا در شهرستان توجیه‌پذیر نیست، گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر دستگاهی کم کاری کند قطعا برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: جنگ تحمیلی در نوع خود یک جنگ جهانی در جغرافیای کوچک بود که در این نبرد نابرابر رزمندگان زنجانی همواره با حضور در عملیات‌های بزرگ نقش خط شکن را بر عهده داشتند.

وی در ادامه به اهمیت جمع‌آوری اسناد و آثار مربوط به شهدا اشاره کرد و گفت: ثبت خاطرات رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس یکی دیگر از بخش‌های ضروری در امر جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا به شمار می‌آید که باید برای نسل آینده باقی بماند.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر اینکه شهدا متعلق به هیچ جناح یا گرایش سیاسی نیستند، ادامه داد: در بحث برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان هیچگونه سلیقه سیاسی و جریانی مطرح نیست، چرا که ملت ایران مدیون شهدا هست در نتیجه این حماسه به دور از تحریف‌ها برای آیندگان باید ثبت و ضبط شود.

وی تبیین رشادت‌های شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید یکی از ضروریات عنوان کرد و گفت: با توجه به برگزاری کلاس‌های درس به صورت مجازی می‌توان از ظرفیت شبکه شاد در تببین آرمان‌ها و دستاوردهای شهدا استفاده کرد.

این مسئول با یادآوری این مطلب که ايثار و شهادت به عنوان يك فرهنگ متعالی در زمره عالی‌ترين مفاهيم الهی و نتيجه والاترين ارزش‌هایی است كه يك انسان متعهد می‌تواند به آن مقام دست يابد، متذکر شد: اين مفاهيم اثرگذار و حركت‌آفرين قادرند تا فضای يك جامعه را به صورت گسترده تحت تأثير قرار دهند و والاترين بركات را برای آن به همراه داشته باشند.

محمدی با تاکید بر این مطلب که ايثار و شهادت يكی از غنی‌ترين گنجينه‌های فرهنگ اسلامي است كه جلوه‌های اعجاب‌انگيز آن در طول سال‌های انقلاب و دفاع مقدس به روشنی آشكار و شگرف‌ترين و عظيم‌ترين صحنه‌های از خود گذشتگی انسان‌ها در آن تبلور يافت، افزود: ضرورت توجه به فرهنگ ايثار و شهادت و همچنين ترويج آن در جامعه و مشاهده آثار و كاركردهای مثبت آن در گروه داشتن باور عميق و انديشه بلند است و می‌بايست چنين تفكری را با سازكارهای مناسب به صورت عميق در بين مردم نهادينه ساخت.

انتهای پیام
captcha