خط حاج قاسم، در امتداد حرکت امام حسین(ع) و کربلا بود
کد خبر: 3944663
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
در همایش «سرداران آسمانی» تأکید شد؛

خط حاج قاسم، در امتداد حرکت امام حسین(ع) و کربلا بود

همایش‌ بین‌المللی «سرداران آسمانی» به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و با حضور تشکل‌های فرهنگی مردم نهاد از 15 کشور، صبح امروز به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. در این همایش برخی چهره‌های مهم دینی و سیاسی طی سخنانی به بیان فضائل و رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، همایش بین‌المللی «سرداران آسمانی» به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و با حضور تشکل‌های فرهنگی مردم نهاد از 15 کشور، صبح امروز، 11 دی‌ماه به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
 
در این همایش آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آیت‌الله شیخ «حسین معتوق» عضو کویتی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آیت‌الله «عباس کعبی» عضو مجلس خبرگان رهبری، علامه «سیدهاشم حیدری» دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله و آیت‌الله «سیدمجتبی حسینی» نماینده مقام معظم رهبری در عراق، در سخنانی به بیان فضائل و رشادت‌های شهید قاسم سلیمانی پرداختند.

آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در ابتدای همایش ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: قطعا شهید سلیمانی، سید شهدای مقاومت در عرصه بین‌الملل است و با روش، خلاقیت و موفقیت‌های میدانی که داشت، صاحب مکتب شد. وقتی که به دقت حیات و زندگی سردار سلیمانی مورد مطالعه قرار می گیرد به این نتیجه می‌رسیم که او پدیده کم‌نظیری بود. مجاهد و فرمانده بود فرمانبر حق و محبوب خدا شد و در نهایت فرمانده دل‌ها گردید. آنچه از حاج قاسم برای ما بر جای مانده، نرم افزار مقاومت کشورهای اسلامی در برابر زورگویی‌ها و استعمارگری‌هاست.

وی تأکید کرد: حاج قاسم از علم و نور الهی بهره‌مند شد. مجاهد، عابد، عارف، شجاع در میدان‌های رزم بود. مجاهد فی‌الله و فی‌سبیل الله به معنای دقیق کلمه بود. او مصداق بارز «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» بود و کفر به طاغوت و ایمان به حق سراسر وجود او را گرفته بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره ویژگی‌های اخلاقی شهید قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم اهل توکل و معرفت شهودی بود و اعتماد به خدا در وجود حاج قاسم مثال زدنی و آشکار بود. بسیار مهربان و خوش اخلاق و در عین حال فاتح و پرابهت بود. این ویژگی برآمده از تربیت افراد در مکتب اهل بیت(ع) است.

وی اظهار کرد: ویژگی برجسته سردار سلیمانی تبعیت از ولایت و محبت اهل بیت(ع) بود. سردار سلیمانی از اخلاص که می‌تواند در زندگی انسان معجزه کند، بهره‌مند بود. حاج قاسم دین باور و متدین بود. او فقط دست به دامن حق بود و از آنچه در دستان مردم بود نا امید بود. او همچنین اهل سخا و بخشش بود.

آیت الله رمضانی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) قطعا دغدغه وحدت امت اسلامی را داشت و کسانی که نقشه تفرقه میان مسلمانان را دارند به معنای واقعی، شیعه علی(ع) و محب فاطمه(س) نیستند. آنان دلسوز ائمه نیستند و نقشه براندازی و ضعف جهان اسلام را دارند و کارهایشان مقدمه قربانی شدن مسلمانان بیشتر است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان تأکید کرد: ائمه(ع) از افرادی که تفرقه ایجاد می‌کنند، بری هستند. شهید قاسم سلیمانی که شهادت او تحول عظیمی ایجاد کرد و تا امروز جلسه‌ها و نشست‌های مختلفی در دنیا برگزار شده و از مکتب او سخن به میان می‌آید، به عنوان محور مقاومت و محور وحدت است؛ برای او شیعه و سنی فرق نداشت و حتی از غیر مسلمانان در برابر توحش داعش حمایت می‌کرد. او کسی است که با دشمنان انسانیت و اهل بیت(ع)، زورگویان، ثروت اندوزان و قدرت طلبان مبارزه کرد و در نهایت به دست محور شرارت به شهادت رسید. حاج قاسم برای امثال ما هم الگو است و باید از شخصیت حاج قاسم در دفاع از اسلام و محبت اهل بیت(ع) الگو بگیریم.

خط حاج قاسم، در امتداد حرکت امام حسین(ع) و کربلا بود

حجت الاسلام و المسلمین شیخ «حسین معتوق» از علمای برجسته کویت نیز در این همایش بین‌المللی به بیان ویژگی‌های شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پرداخت و گفت: شهید سلیمانی و المهندس در وسط معرکه بودند؛ چندین بار تا مرز شهادت رفتند، قاعدتا باید زودتر شهید می شدند اما خواست خدا این بود که شهادتشان به تأخیر بیفتد.

وی همچنین عنوان کرد: عمل شهیدان سلیمانی و المهندس مملو از اخلاص بود و غیرت دین و دغدغه امت اسلامی داشتند. آنان شجاعت زیادی داشتند و شجاعت شان از حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) اخذ شده بود.

المعتوق افزود: به قول سید حسن نصرالله، آنچه که باعث پیروزی مقاومت اسلامی در منطقه شد، نعمت ولایت بود که در ولی فقیه متمثل شده است. امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امتداد ولایت امام زمان(عج) است. سردار قاسم سلیمانی و المهندس خود را از سربازان ولایت می‌دانستند و همه توفیقات آنان به برکت ولایت بود.

این عالم کویتی ادامه داد: امروز دولت‌های عربی و حکام فاسد آن، از چهره زشت خود پرده‌برداری کرده‌ و در کنار دشمن صهیونیست هستند و به مسلمانان خیانت می‌کنند. مسلمانان باید از فلسطین حمایت کنند. شهیدان سردار سلیمانی و المهندس به همه قضایای امت خدمت کردند و ما باید وفادار به خط ایشان باشیم چون خط حاج قاسم، در امتداد حرکت امام حسین(ع) و کربلا بود.

نام شهید سلیمانی رمز مقاومت و ایستادگی است

آیت‌الله «عباس کعبی» عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نیز دیگر سخنران این همایش بود. او با بیان اینکه شهادت نقطه اوج کمال است و آرزوی دیرینه شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس شهادت بود، افزود: نسل شهید سلیمانی با شهادت او تکثیر شد و نام او کلید رمز حرکت امت اسلامی، جهاد، مقاومت، مبارزه و ایستادگی است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی به مکتبی تبدیل شده که ریشه در اسلام ناب محمدی(ص)، مکتب اهل بیت(ع)، مکتب امام حسین(ع)، امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری شاخصه‌های سردار سلیمانی را ایمان، ولایت، جهاد، تکلیف مداری، خدمت به مردم، مقاومت، ایثار، فداکاری، روحیه شهادت طلبی و حرکت بر پایه تحقق اهداف بلند اسلام معرفی کرد و گفت: امروز شهید سردار سلیمانی به یک الگوی عملیاتی تبدیل شد و همه مفاهیم بلند و الهام بخش و امیدآفرین در شخصیت قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تبلور یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ولایت مداری، تلاش برای بازسازی امت اسلامی، دشمن شناسی و تمرکز بر نابودی رژیم صهیونیستی سه عنصر تداوم راه شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

مکتب حاج قاسم، همان مکتب اسلام است

«سید هاشم حیدری» از رهبران مقاومت اسلامی عراق درباره ویژگی‌های سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی از ایمانی سترگ برخوردار بود، به خدای متعال ایمان داشت و خالصانه برای خدا کار می کرد. حاج قاسم سلیمانی هرچند ایرانی بود و به این سرزمین مقدس و پاک تعلق داشت، اما در سطح یک امت اسلام‌گرا و مجاهد و مقاوم بود. او به شهادت به عنوان سرنوشت باشکوهی برای این جهاد طولانی نگاه می‌کرد؛ از این رو عاشق آن شد، آن را در آغوش کشید و برای نیل به آن دعا می‌کرد.

وی همچنین عنوان کرد: مهمترین ویژگی‌های حاج قاسم ایمان او به ولایت فقیه و خط امام خمینی(ره) است. شاگرد امام خمینی(ره) بود و در جنگ تحمیلی سرباز، فرمانده، حاضر و مجاهد و مقاومی غیور، باشجاعت، با صلابت و با ایمان بود.

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق خاطرنشان کرد: حاج قاسم در عراق، فلسطین، سوریه، لبنان، یمن، بحرین، افغانستان و در هر میدانی، با فکرش، جسمش، سلاحش، مالش و یا تجربه اش برای خدمت به جبهه و ملت‌های مقاومت حضور می‌یافت. همه پیروزی‌هایی که حاج قاسم بدست آورد مرهون امام و رهبر اندیشمند، فرزانه و با بصیرت یعنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

وی افزود: حاج قاسم مطیع حضرت امام خامنه‌ای بود و هنر او این بود که خود را سرباز ولی فقیه می دانست. امام خامنه‌ای فرمودند «مکتب حاج قاسم سلیمانی»؛ این مکتب، مکتب ولایت است. او سر سوزنی از خط امام و خط ولایت و راه مقام معظم رهبری خارج نشد و شاگرد این مکتب بود.

سیدهاشم حیدری درباره دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی همه مجاهدان را دوست داشت و نسبت به مقدسات و ناموس غیرت داشت. هدف او قدس، فلسطین و آزادسازی این سرزمین بود.

وی درباره مکتب سردار سلیمانی نیز گفت: مکتب حاج قاسم همان مکتب اسلام است، همان مکتب امام خمینی (ره) و همان مکتب امام خامنه‌ای است. حاج قاسم با بدن خود از میان ما رفت ولی روح او، آرمان‌ها و ارزش‌های او باقی است.

رشادت شهیدان سلیمانی و المهندس باعث نجات عراق شد

آیت‌الله «سید مجتبی حسینی» نماینده مقام معظم رهبری در عراق نیز در این همایش اظهار کرد: رشادت و شهادت دو شهید بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار مقاومت و همچنین شهید ابومهدی المهندس باعث نجات عراق شد.

وی ادامه داد: سردار سیمانی در سخت‌ترین جنگ‌ها و درگیری‌ها حضور پیدا کرده و جهاد می‌کرد. او در عین اینکه فرمانده بود بسیار خاکی و معمولی رفتار و مثل بقیه زندگی می‌کرد. زهد و پارسایی از خصوصیات مهم حاج قاسم بود؛ زندگی صالح و حرکت سالم داشت و حرص بر دنیا نداشت.

وی افزود: در ایران آنچه باعث بقای انقلاب شد، ولایت فقیه بود. امام (رضوان الله علیه) و رهبر معظم انقلاب دیدگاه‌های صائب و بینش و آینده نگری بسیار دقیق و حساب شده‌ای دارند.

آیت‌الله حسینی در پایان درباره خصوصیات شهید المهندس نیز گفت: ابومهدی المهندس انسانی مخلص و بسیار متواضع نسبت به مقام معظم رهبری بود. با کمال تواضع در خدمت حاج قاسم بود و حاج قاسم را به عنوان فرمانده قبول می‌کرد و کاملا تسلیم بود.

این همایش با رعایت پروتکل های بهداشتی از ساعت 9 صبح امروز در محل ساختمان مجمع جهانی اهل بیت(ع) در قم آغاز شد و همزمان از شبکه های اجتماعی نیز به صورت زنده پخش شد.

انتهای پیام
captcha