لرستان جزء 5 استان برتر کشور در حوزه چاپ کتاب
کد خبر: 3945222
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

لرستان جزء 5 استان برتر کشور در حوزه چاپ کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در آیین رونمایی از کتاب «سفرنامه مقصود جهان» گفت: لرستان در سه ماهه نخست سال‌ جاری در حوزه چاپ کتاب جزء پنج استان برتر کشور بوده و از سال گذشته تاکنون بیش از 300 عنوان کتاب در استان به چاپ رسیده است.

لبه گزارش ایکنا، به‌ نقل‌ از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، 13 دی‌ماه در آیین رونمایی از کتاب «سفرنامه مقصود جهان» نوشته محمود میرزا بن فتحعلی شاه قاجار با تصحیح و تعلیقات ساسان والی‌زاده، نویسنده و محقق لرستانی که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تسلیت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت محسن فخری‌زاده، گفت: این کتاب به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند از میراث فرهنگی و اجتماعی استان حائز اهمیت بوده و می‌تواند در انتقال پیشینه تاریخی لرستان به نسل آینده مؤثر واقع شود.  

وی افزود: سفرنامه مقصود جهان اثری مستقل و مفصل درباره لرستان است که در دوره فتحعلی شاه قاجار تحریر شده و با نثری زیبا و همچنین دقت در جزئیات، شگردهای توصیفی و مردم‌شناسی و توجه به فرهنگ عامه، تصویری شفاف از هندسه فرهنگی عصر قاجار را به دست می‌دهد.

فتایی با اشاره به اینکه لرستان در سه ماهه نخست سال‌ جاری در حوزه چاپ کتاب جزء پنج استان برتر کشور بوده است، به برخی فعالیت‌های حمایتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از اصحاب فرهنگ اشاره کرد و ادامه داد: از سال گذشته تاکنون بیش از 300 عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده که نشان از ظرفیت ناشران استان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه استان علی‎رغم مشکلات اقتصادی موجود و تعطیلی‌ها و خساراتی که با شیوع بیماری کرونا دامن‌گیر حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی و هنری شد، به خوبی نقش خود را ایفا کرده و از راهکارهای مختلف از جمله ظرفیت فضای مجازی برای ارائه اثر به خوبی استفاده کردند.

در ادامه این مراسم و به‌صورت همزمان در خرم‌آباد و تهران از کتاب سفرنامه مقصود جهان، نوشته محمودمیرزا بن فتحعلی شاه قاجار با تصحیح، تحشیه و تعلیقات ساسان والی‌زاده، نویسنده و محقق لرستانی، رونمایی شد.

کتاب حاضر در 300 صفحه توسط انتشارات سفیر اردهال تهران به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان به فرهنگ، تاریخ و پیشینه لرستان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha