والدین دو شهید زنجانی دار فانی را وداع گفتند
کد خبر: 3945554
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶

والدین دو شهید زنجانی دار فانی را وداع گفتند

پدر شهید والامقام کمال قشمی و مادر شهید گلگون‌کفن مجتبی مداحی آسمانی شدند.

والدین دو شهید زنجانی دار فانی را وداع گفتندبه گزارش ایکنا از زنجان، حسن قشمی، پدر شهید والامقام کمال قشمی پس از سال‌ها دوری از فرزند دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

شهید والامقام کمال قشمی در سال ۱۳۴۴ شمسی در خانواده‏‌ای مذهبی و متوسط در زنجان دیده به جهان گشود، پدرش دارای تحصیلات حوزوی و مغازه‌دار بود، وی از همان دوران کودکی شروع به فراگیری قرآن کرد و با ورود به سن تحصیل دوران ابتدایی را در سال ۱۳۴۹ در مدرسه رازی زنجان آغاز و در سال ۱۳۵۶ به پایان رساند.

پس از پیروزی انقلاب، این شهید بزرگوار زمانی که ۱۴ سال بیشتر نداشت، فعالیت‌‏های خود را در کنار تحصیل ادامه داد ولی به دلیل حضور در بسیج و جبهه پس از پایان دوره راهنمایی، ترک تحصیل کرد و با شروع جنگ عراق علیه ایران برای حضور در جبهه داوطلب شد و پس از گذراندن دوره‌های آموزش نظامی به جبهه اعزام شد.

شهید کمال قشمی اولین‌بار به منطقه سومار اعزام شد و پس از بازگشت به استخدام رسمی سپاه پاسداران انقلاب زنجان درآمد، وی با اینکه پاسدار رسمی بود ولی خود را همواره یک بسیجی ساده می‌دانست و در بسیج مسجد دستغیب فعالیت می‌‏کرد.

این شهید والامقام در سوم تیرماه سال ۱۳۶۷‏، در منطقه بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر و پا، به درجه رفیع شهادت نائل آمد، پیکر وی در مزار پایین شهرستان زنجان به خاک سپرده شد.

همچنین بتول سعیدی‌پرچینی، مادر شهید والامقام مجتبی مداحی از شهدای استان زنجان نیز آسمانی شد و مراسم تدفین این والدین شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

شهید مجتبی مداحی یازدهم مردادماه سال ۱۳۴۴‏، در روستای آهار مشکین از توابع شهرستان‏ خدابنده به دنیا آمد. پدرش عوض‌علی نام داشت. وی به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حاضر شد و بیست و سوم دی‌ماه سال ۱۳۶۳‏، در مهاباد هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به کمر، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در بهشت کبری شهرستان ابهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha