«عبدالرضا فلاح حقگو» استاد و پیشکسوت قرآنی گیلان درگذشت
کد خبر: 3947363
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲

«عبدالرضا فلاح حقگو» استاد و پیشکسوت قرآنی گیلان درگذشت

عبدالرضا فلاح حقگو، چهره ماندگار و پیشکسوت قرآنی گیلان در سن 63 سالگی درگذشت و مراسم تشییع و تدفین ایشان امروز در لیالستان لاهیجان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالرضا فلاح حقگو، استاد برجسته و پیشکسوت قرآنی گیلان شامگاه گذشته در سن 63 سالگی پس از ارائه قریب به 50 سال خدمات قرآنی ارزنده‌، بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت.

سیدرحمان سیدپور، استاد و پیشکسوت قرآنی گیلان در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: مرحوم عبدالرضا فلاح‌ حقگو از شاگردان حاج «علی عليزاده ثابت»، معلم قرآن و اخلاق و از استادان بنام استان گيلان و همچنین هم‌دوره‌ای استاد محمود لطفی‌نیا و ساسان گل‌بستانی بودند.

وی افزود: مرحوم فلاح‌حقگو از قاریان خوشخوان بودند که در دهه 60 با وجود کمبود امکانات، حتی قبل از ورود استاد شحات محمدانور به ایران به زیبایی از سبک ایشان تقلید می‌کردند. در آن زمان در محافل قرآنی گوناگون قرائت سوره نساء به سبک شحات محمدانور از سوی مرحوم حقگو زبانزد بود.

این پیشکسوت قرآنی با بیان اینکه مرحوم حقگو عمرش را در مسیر قرآن گذراند، گفت: مرحوم حقگو از سال 1365 چندین دوره متوالی به عنوان نماینده گیلان در مسابقات سراسری اوقاف برگزیده می‌شد، اما طی 10 سال گذشته بر اثر ابتلا به آلزایمر، بیشتر در منزل می‌ماند و کمتر در محافل و جلسات قرآنی حاضر می‌شد.

سیدپور با بیان اینکه صدای دلنشین او و قرائتش به سبک مرحوم استاد شحات محمدانور همواره در یاد عاشقان قرآن باقی می‌ماند، بیان کرد: قاریان و حفاظ جوانی نظیر آقایان کریم‌نژاد، گلچین و صداقت‌نیا، آموزش‌های قرآن کریم را زیر نظر ایشان فرا گرفته‌اند.

یادآور می‌شود، عبدالرضا فلاح حقگو در سال 1336 در روستای لیالستان لاهیجان متولد شد، وی از اساتید و قاریان برجسته گیلان بود و قریب به نیم قرن به امر تدریس و آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن کریم ‌پرداخت که شامگاه گذشته دارفانی را وداع گفت و پیکر این پیشکسوت قرآنی امروز 23 دی‌ماه با حضور جامعه قرآنی در زادگاهش تشییع و در بقعه آقا سیدحسن روستای لیالستان آرام گرفت.

خبرگزاری ایکنا نيز ضايعه درگذشت اين استاد قرآنی را به خانواده ايشان و جامعه قرآنی تسليت می‌گويد.

انتهای پیام
captcha