مداحان اطلاعات خود را بروز کنند
کد خبر: 3948231
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

مداحان اطلاعات خود را بروز کنند

یک مبلغ و مداح در خراسان‌جنوبی گفت: مداح امروز باید از سواد لازم و کافی برخوردار بوده و اطلاعات خود بروزرسانی کند چراکه مخاطبان مجالس از طریق فضای مجازی و دامنه گسترده اطلاعات، مطالب خود را استخراج می‌کنند که این امر باعث می‌شود سطح معلومات مردم بیشتر شود.

ارسالی یکشنبه لطفا///__ مداحان اطلاعات خود را بروز کنند/ تنها گریه کن تربیت نکنیمزهرا نخعی پور، مبلغ و مداح در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هدف از برگزاری مراسم حضرت زهرا(س) ترویج فرهنگ فاطمی است چراکه حضرت زهرا(س) به گریه کن نیاز ندارند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم اخلاق فاطمی نداشته، با همسر خود بدرفتاری کنیم و یا بسیاری از صفات بد را دنبال کرده و به واجبات الهی توجه نکنیم، اما در مجلس روضه حضرت زهرا(س) گریه کنیم.

این مداح با بیان اینکه متاسفانه برخی مداحان تنها روضه خوانی می‌کنند، تصریح کرد: هدف از گریه و انگیزه از گریه بسیار مهم است و بدون معرفت نباید گریه کرد.

نخعی پور ادامه داد: مداح امروز باید از سواد لازم و کافی برخوردار بوده و اطلاعات خود بروزرسانی کند چراکه مخاطبان مجالس از طریق فضای مجازی و دامنه گسترده اطلاعات، مطالب خود را استخراج می‌کنند که این امر باعث می‌شود سطح معلومات مردم بیشتر شود.

وی افزود: تا این اندازه باید اطلاعات مداح زیاد باشد تا بتواند به همه ابهامات مطرح شده در مجالس پاسخ دهد و این بروز بودن اطلاعات بسیار مهم است چرا که مجالس عزا تنها برای گریه نیست بلکه برای فهمیدن و درک کردن بیشتر است.

نخعی پور اظهار کرد: بانوان بسیار نیاز است به عنوان یک معلم اخلاق از حضرت زهرا(س) بیاموزند و قبل از گریه کردن، فاطمی زندگی کنند و ایشان را الگو قرار دهند.

این مداح بیان کرد: دفاع از ولایت و ولایتمداری از ویژگی های شاخص حضرت زهرا(س) بود که ما نیز باید ایشان را در این زمینه الگو قرار دهیم.

نخعی پور با بیان اينکه توسلات به ائمه باعث باز شدن گره‌های زندگی می شود، تصریح کرد: گاهی اما ائمه را فراموش کرده و همین باعث می‌شود فسادهای اخلاقی در زندگی ما نفوذ کند اما باید بدانیم تا واکسن تقوا را به زندگی خود تزریق نکنیم، زندگی ما از خطرات حفظ نخواهد شد.

وی یادآور شد: نکته آخر اینکه ما می‌توانیم در تمام ابعاد زندگی چون همسرداری، ارتباط با نامحرم، توجه به جامعه اسلامی به زندگی حضرت زهرا(س) توجه کنیم و می‌توانند الگویی تمام عیار برای بانوانی باشند که گاهی به همه چیز را تنها در رفاه می‌دانند.

انتهای پیام
captcha