فاطمه زهرا(س) تا پای جان مدافع ولایت بود
کد خبر: 3948256
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

فاطمه زهرا(س) تا پای جان مدافع ولایت بود

مدرس حوزه علمیه قم گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) پایداری در راه دفاع از ولایت را تا پای جان به صورت عملی نشان داد همچنین وصیت ایشان مبنی بر دفن شبانه در واقع وصیت سیاسی در دفاع از ولایت بود تا در طول تاریخ بماند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام حمید کاظمی‌پور، مدرس حوزه علمیه قم صبح امروز ۲۸ دی‌ماه، در سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع عزاداران مهدیه بندرانزلی اظهار کرد: این بانوی بزرگوار یکی از مدافعین سرسخت ولایت بودند.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) به شیوه‌های مختلف این دفاع را انجام دادند، افزود: یکی از مصادیق این دفاع، دفاع بیانی و نقل احادیثی از نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در رابطه با ولایت و جانشینی حضرت علی(ع) بود.

کاظمی‌پور تصریح کرد: از جمله بحث دفاع بیانی حضرت زهرا(س) از مولای متقیان علی(ع) خطبه فدکیه است که با تسامح اسمش را فدکیه می‌گوییم و در واقع باید آن را خطبه امامیه بنامیم.

وی افزود: بانوی دو عالم در این خطبه به صورت مقایسه‌ای علی(ع) را در برابر غاصبین معرفی کرده و در فرازی از این خطبه بیان کرده پیامبر برادر پسر عموی من است نه برادر مردان شما و در ادامه از رشادت‌های حضرت علی(ع) در جنگ‌های مختلف نام می‌برد.

این مدرس حوزه علمیه تاکید کرد: از دیگر دفاع‌های بیانی حضرت فاطمه(س) گفت‌وگو با اصحاب در رابطه با جانشینی امیرالمومنین علی(ع) و یادآوری ماجرای غدیر خم است که در منابع تاریخی به آن اشاره شده است.

کاظمی‌پور با اشاره به اینکه دفاع دیگر بی بی دو عالم از مقام ولایت و از دفاع‌های عملی ایشان می‌توان حفظ جان علی (ع) را نام برد، افزود: فاطمه(س) مراد علی(ع) است و باید این امام حفظ شود لذا بانوی دو عالم خود را مکلف به حفظ جان امام خود می داند و آنگونه پشت در قرار گرفت.

این مدرس حوزه علمیه با تاکید بر اینکه فاطمه زهرا(س) دفاع از ولایت را تا پای جان ادامه داد، تصریح کرد: این بانو پایداری در راه دفاع از ولایت را تا پای جان به صورت عملی نشان داد همچنین وصیت ایشان مبنی بر دفن شبانه در واقع وصیت سیاسی در دفاع از ولایت بود تا در طول تاریخ بماند.

انتهای پیام
captcha