درخشش قاری زنجانی در جشنواره تلاوت‌های مجلسی
کد خبر: 3949422
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

درخشش قاری زنجانی در جشنواره تلاوت‌های مجلسی

«یوسف قنبری»، قاری برجسته زنجانی، در مرحله فینال پانزدهمین جشنواره تلاوت مجلسی موفق به کسب رتبه نخست شد.

قاری زنجانی رتبه نخست جشنواره تلاوت‌های مجلسی را کسب کردبه گزارش ایکنا از زنجان، «یوسف قنبری»، قاری زنجانی در مرحله فینال پانزدهمین جشنواره تلاوت مجلسی موفق به کسب رتبه نخست شد. این رقابت‌ها شامل دو بخش آرای مردمی و رأی هیئت داوران بود که در بخش نهایی رأی داوران تأثیر بیشتری در نتایج داشت.

بعد از اعلام فراخوان پانزدهمین جشنواره تلاوت مجلسی علاقه‌مندان زیادی در این طرح نام‌نویسی کردند و پس از برگزاری مرحله مقدماتی در استان‌ها، 15 برگزیده به مرحله کشوری راه یافتند و این افراد باید در مدت 15 روز، 2 جزء از قرآن را به شیوه ترتیل در استودیو قرائت و ضبط می‌کردند تا آثار مورد داوری قرار گیرد.

در نهایت با اعلام آرا، 5 نفر جواز رتبه نخست را کسب کردند و این افراد باید با گذرندان یک دوره تخصصی قرائت ترتیل، کل قرآن را به ترتیب قرائت کنند.

همچنین در رشته قرائت ترتیل بزرگسالان علاوه بر «یوسف قنبری» از زنجان، مجتبی قدبیگی، محمدجواد جاوری، سیدمحمد کرمانی و  محمد نوران از تهران حائز رتبه اول شدند و در نهایت سیدحجت ترحمی از خراسان رضوی به عنوان برترین مرتل سال ۱۳۹۹ معرفی شدند. به هر کدام از این برگزیدگان، تندیس، لوح تقدیر و «حمایت ضبط یک دوره ترتیل کل قرآن کریم» طی مدت یک سال همراه با گذراندن دوره تخصصی قرائت ترتیل اهدا شد.

در مرحله مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی 4 نفر از استان زنجان شرکت کردند و یوسف قنبری با کسب ۵۶۶ رأی نفر اول این جشنواره شد. میثم محمدی با ۳۵۱ رأی جایگاه دوم را به دست آورد و مهدی کرمی با ۲۴۵ رأی و حسین قبادی با ۱۵۰ رأی به ترتیب سوم و چهارم شدند.

انتهای پیام
captcha