پرفروش‌های سوره مهر در نمایشگاه مجازی کتاب
کد خبر: 3949423
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

پرفروش‌های سوره مهر در نمایشگاه مجازی کتاب

مدیر بازرگانی انتشارات سوره مهر با توجه به استقبال نسبتا خوب مخاطبان در نمایشگاه مجازی کتاب گفت: آثاری مانند دا، دختر شینا و ... همواره در شمار کتب پرفروش بودند و در این نمایشگاه نیز همین اتفاق برای این آثار افتاد، همچنین از میان کتاب‌های جدید آثاری مانند ارتداد، مهاجر سرزمین آفتاب، ساجی، نقاشی قهوه‌خانه‌ای و ... مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته‌اند.

پرفروش‌های سوره مهر در نمایشگاه مجازی کتاب/ این نمایشگاه ادامه  یابدمرتضی محمداسماعیل، مدیر بازرگانی انتشارات سوره مهر در گفت‌وگو با ایکنا درباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: در نمایشگاه شاهد استقبال خوب مخاطبان هستیم. اما متأسفانه زیرساخت‌های سایت نمایشگاه مجازی متناسب با این استقبال نیست و در این زمینه قدری مشکل وجود دارد؛ که به نظر می‌رسد امری طبیعی است، چون وزارت ارشاد تجربه‌ای در این زمینه نداشته است.

وی افزود: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیشتر مخاطبان از تهران هستند، اما براساس سفارش خرید‌هایی که دریافت کردیم، اغلب خریدها مربوط به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف است و این نکته قوت نمایشگاه مجازی است که امکانی را برای همه کشور فراهم کرده تا بتوانند به کتاب مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

محمداسماعیل با بیان اینکه طی چهار روز گذشته بیش از ۳ هزار نفر از انتشارات سوره مهر خرید کرده‌اند، ادامه داد: این میزان در مقایسه با نمایشگاه فیزیکی کتاب قابل مقایسه نبوده و ضعیف‌تر است. اما چون مخاطب این دو متفاوت هستند، باید در کنار نمایشگاه حضوری برگزار شود. چون همه کشور تهران نیست و بسیاری از مردم در سراسر کشور به کتاب و کتابفروشی دسترسی ندارند. پیشنهادم این است زمانی که بنا شد نمایشگاه حضوری کتاب تهران برگزار شود، نمایشگاه مجازی ادامه یابد.

 


بیشتر بخوانید


 

وی در ادامه به میزان بن کتاب در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: کتاب نسبت به سال‌های قبل گرانتر شده است، اما اگر بخواهیم کتاب را با سایر کالا‌ها مقایسه کنیم، افزایش قیمت آن بسیار اندک بوده و در واقع قدرت خرید مردم کم شده است که وزارت ارشاد باید میزان بن کتاب را افزایش می‌داد. زیرا این‌ها را ناشر نباید و نمی‌تواند تقبل کند و همین که در این شرایط بد اقتصادی فعالیت می‌کند، کار بزرگی است.

مدیر بازرگانی انتشارات سوره مهر با اشاره به تأثیر این رویداد در جریان فرهنگی کشور بیان کرد: یکی از اهداف نمایشگاه مجازی کمک به افزایش نقدینگی ناشران بود و به نظرم این هدف تاحدودی محقق شده است، اما نمی‌تواند جایگزین نمایشگاه حضوری شود. به هر حال در این وضعیت کمک خوبی به ناشران بوده است. از سوی دیگر این نمایشگاه برای اولین بار برگزار می‌شود و امیدواریم در دوره‌های بعد مشکلات آن رفع شود.

محمداسماعیل ادامه داد: نمایشگاه حضوری طی ۱۱ روز برگزار می‌شود، اما این نمایشگاه شش روز تعیین شده است. در حالی که این نمایشگاه هم باید همان میزان بود تا هم امکان رفع اشکالات سایت فراهم می‌شد و هم ناشر می‌توانست فعالیت‌های ترویجی انجام دهد تا مخاطبان بیشتری بتوانند کتاب خرید کنند. همانطور که در نمایشگاه کتاب حضوری شاهد استقبال گرم تر مخاطبان طی روز‌های پنجم، ششم هستیم.

وی در ادامه به تعداد عناوین ارائه شده در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در مجموع ۱۵۰۰ عنوان کتاب از سوی انتشارات سوره مهر ارائه شده که از این تعداد ۲۰۰ عنوان کتاب‌های جدید است که در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه نشده بودند.

محمداسماعیل با اشاره به پرفروش‌های این نشر گفت: عناوینی مانند دا، دختر شینا و ... همواره در شمار کتب پرفروش بودند و در این نمایشگاه نیز همین اتفاق برای این آثار افتاد، همچنین از میان کتاب‌های جدید آثاری مانند ارتداد، مهاجر سرزمین آفتاب، ساجی، نقاشی قهوه‌خانه‌ای و ... مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته‌اند.

وی همچنین به ارسال مرسوله‌های پستی اشاره کرد و گفت: سفارش‌ها به صورت روزانه در ساعت مشخصی به پست تحویل داده می‌شود و امیدواریم که این مرسوله‌ها به موقع به دست مخاطبان برسد. نکته مهم در این زمینه این است که پست باید خود را ارتقا دهد و این نمایشگاه فرصتی است که شرکت پست ایران به کاستی‌ها و نقص‌های خود پی ببرد و آنها را رفع کند.

انتهای پیام
captcha