اجرای طرح رونق اقتصاد خانگی از سوی دانشگاه تهران در سیستان‌ و بلوچستان
کد خبر: 3949569
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲

اجرای طرح رونق اقتصاد خانگی از سوی دانشگاه تهران در سیستان‌ و بلوچستان

طرح رونق اقتصاد خانگی از سوی مدرسه تبلیغ از مجموعه مدارس دانشجویی دانشگاه تهران در روستاهای استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

به گزارش ایکنا، طرح رونق اقتصاد خانگی از سوی مدرسه تبلیغ از مجمع مدارس دانشجویی دانشگاه تهران از طریق توزیع مرغ محلی در روستاهای استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

بر اساس این طرح که مرحله اول اجرای آن سپری شده است، شناسایی و تقویت جایگاه اجتماعی افراد بومی کارآمد و امین برای انجام عملیات‌های اقتصادی و فرهنگی و حمایت علمی و عملی مؤثر جهت رونق اقتصادی از طریق ارتباط با افراد متخصص در دستور کار قرار گرفته است.

افرادی که بعد از توجیه اولیه تمایل به مشارکت در طرح نگهداری مرغ در منزل خود دارند ثبت نام و روستاهایی که امکان اجرای طرح توزیع در آن‌ها وجود دارد، شناسایی شده‌اند. بخشی از تخم‌مرغ‌ها طبق توافق انجام شده با روستاییان برای تولید جوجه و تداوم و توسعه طرح جمع‌آوری می‌شود.

جوجه‌های تولید شده در دستگاه جوجه‌کشی در مراحل بعدی میان خانواده‌های موفق در طرح اول و خانواده‌های جدید بعد از واکسیناسیون تحت نظر دامپزشک توزیع می‌شوند. ایجاد شرایط برای احداث مرغداری و ایجاد مراکزی برای مدیریت واحد‌های خانگی نیز پیگیری خواهد شد. تخم‌مرغ‌های مازاد بر تولید و گوشت مرغ‌های غیر مولد در بازارهای مناسب در درون منطقه و بعد از اشباع بازار منطقه، در خارج از منطقه با برندسازی و بازاریابی نیز به فروش خواهند رسید.

انتهای پیام
captcha