احداث ۲۱۶ واحد مسکن اقشار کم‌درآمد در زنجان
کد خبر: 3949780
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

احداث ۲۱۶ واحد مسکن اقشار کم‌درآمد در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حوزه تأمین مسکن برای اقشار کم درآمد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار و حتی شهر زنجان نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است و ۲۱۶ واحد در دست طراحی است.

احداث 216 واحد مسکن اقشار کم‌درآمد در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، ظهر امروز، 6 بهمن‌ در نشست خبری اظهار کرد: این نهاد در حوزه‌های فنی، اجرایی و عملیاتی را در سه بخش اصلی شامل عمران روستایی، مسکن شهری و بازسازی مسکن روستایی وظایفی را برعهده دارد.

وی ابراز کرد: در بخش عمران روستایی تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی، تهیه طرح منظومه روستایی و احیای بافت با ارزش روستایی از جمله محوری‌ترین ‌فعالیت‌ها است. در بخش مسکن شهری امسال طرح اقدام ملی مسکن و تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و در حوزه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز طرح‌های همچون مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستایی و مسکن محرومان و همکاری با انجمن خیران مسکن‌ساز را درستور کار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه عمران روستایی نزدیک به ۱۰۰ درصد تهیه طرح هادی شده انجام شده است، بیان کرد: ۲۹۴ روستا نیاز به بازنگری طرح هادی دارد که ۱۹۰ روستا بازنگری انجام شده و در ۴۰۰ روستای بالای 20 خانوار نیز اجرای طرح داشتیم که این کار به نسبت اعتبار تخصیص یافته انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان رقم تخصیص اعتبار امسال برای اجرای طرح هادی را۱۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: این اعتبار با نیازسنجی به روستاهای دارای اولویت تعلق می‌گیرد. همچنین امسال ۱۲ میلیارد تومان نیز برای تامین قیر رایگان هزینه کردیم و در سال‌های گذشته 295 روستا از سهمیه قیر رایگان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سند مالکیت دریافت کردند، ادامه داد: امسال تعهد بنیاد مسکن در این راستا ۲۰۰۰ واحد بود اما طبق هماهنگی با اداره‌کل ثبت‌ اسناد ۶۰۰۰ سهمیه در نظر گرفتیم و تا کنون بیش از ۵۰۰۰ واحد صدور سند انجام شده است و ۱۰ درصد از متوسط کشوری بالاتر هستیم.

خواجه‌ای به طرح‌های منظومه روستایی در راستای اشتغال پایدار و معیشت روستاییان اشاره کرد و گفت: مطالعات طرح منظومه روستایی به پایان رسیده و در مرحله تصویب شورای برنامه‌ریزی است البته در شهرستان طارم این موضوع عملیاتی شده است . ۷ روستای استان زنجان نیز دارای بافت با ارزش است که احیای آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تا کنون ۷۰ خانه عالم در روستاها احداث کرده  و آمادگی داریم در همه  وستاها به فراخور نیاز این کار انجام می‌شود و بهره‌بردار این خانه‌ها تبلیغات اسلامی است و نحوه اداره و استقرار روحانی را برعهده دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان بیان کرد: در حوزه تامین مسکن برای اقشار کم درآمد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار و حتی شهر زنجان نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است و ۲۱۶ واحد در دست طراحی است.

وی تصریح کرد: در طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی 4 هزار و 60 فقره پرونده به بانک‌ها معرفی شده که مقاوم‌سازی و نوسازی این واحدها آغاز شده و پیشرفت خوبی دارند.

انتهای پیام
captcha