معضل آموزش مؤسسات قرآن و تدابیری به اقتضای شرایط
کد خبر: 3949923
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

معضل آموزش مؤسسات قرآن و تدابیری به اقتضای شرایط

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه معضل اساسی فعالیت‌های مؤسسات قرآنی در این روزها آموزش است که دچار مشکل شدند، اظهار کرد: در این راستا سامانه lms با بهره‌گیری از توان متخصصان و تشکیل کلاس‌های آموزشی در فضای مجازی، راه‌اندازی شد.

ارسالی سه شنبه //// معضل آموزش مؤسسات قرآنی و تدابیری به اقتضای شرایطحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به مشکلات متعدد مؤسسات قرآن در زمینه‌های مالی همچون اجاره‌بها و حق الزحمه مربیان، گفت: از زمان شیوع کرونا عملا فعالیت‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآنی تعطیل شد و این تعطیلی مؤسسات را که در حالت عادی با مشکلات متعددی روبرو بودند، سخت‌تر کرد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: مشکل اینجاست که مؤسسات آن‌چنان درآمدزایی ندارند که بتوانند روی آن حساب کنند و در این راستا تدابیر زیادی در این حوزه اندیشیده شده است.

سلمانی با اشاره به اینکه معضل اساسی فعالیت‌های مؤسسات قرآن در این روزها آموزش است که دچار مشکل شدند، ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از تعطیلی آموزش و با هدف بهره‌گیری از توان متخصصان و تشکیل کلاس‌ها در فضای مجازی، سامانه lms را راه‌اندازی کردیم، و در این شرایط سعی کردیم با فعالیت در حوزه مجازی تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر دوری از موازی‌کاری‌ها و هم‌افزایی دستگاه‌ها در این حوزه تأکید کرد و گفت: سعی کردیم از ظرفیت مؤسساتی که وسایل و شرایط را برای آموزش مجازی دارند، بسیار بهره ببریم.

سلمانی با اشاره به اختصاص تسهیلات به مؤسسات آسیب‌دیده، یادآور شد: برای شناسایی آسیب‌ها و موانع و مشکلات پیش‌روی مؤسسات و نیز نظارت مؤثر بر فعالیت‌ها و رصد ظرفیت‌های نهفته، کنترل و ارزیابی انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: این ارزیابی‌ها با هدف برنامه‌ریزی برای آینده و مشخص کردن خط‌مشی‌ها برای متولیان امر، صورت می‌گیرد که امیدوارم بتوانیم بر طبق شرایط، فعالیت‌های قرآنی را ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha