برنامه‌های جریان‌ساز برای پخش در دهه فجر تمهید می‌شود
کد خبر: 3950306
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
از سوی رادیو جوان؛

برنامه‌های جریان‌ساز برای پخش در دهه فجر تمهید می‌شود

مدیر شبکه رادیو جوان تأکید کرد: در ایام الله دهه فجر برنامه‌های ویژه‌ای روانه آنتن این شبکه خواهد شد؛ البته تمام تلاش خود را خواهیم کرد که تولیداتمان دور از شعار باشد تا قادر به جریان‌سازی باشد.

ارسالی// فوری/// گزارش تصویری رو خط///تلاش می‌کنیم برای دهه فجر برنامه‌های جریان ساز روانه آنتن کنیمبه گزارش ایکنا، نشست خبری علیرضا مقصودی، مدیر شبکه رادیو جوان در سالن جلسات معاونت صدای ساختمان شهدای رادیو، امروز 8 بهمن‌ماه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، علیرضا مقصودی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البین(س) اظهار کرد: پرمخاطب‌ترین شبکه‌ای که برنامه‌سازی دارد، رادیو جوان است؛ این برنامه‌سازی از گروه سنی 15 سال تا 40 سال را در برمی‌گیرد.

وی افزود: با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی و فراگیر شدن دیگر رسانه‌ها، برنامه‌سازی بسیار دشوار شده است و به خصوص برای شبکه‌ای که مخاطب‌محور است، این دشواری‌ها چند برابر نیز می‌شود. امیدبخشی سیاست اصلی برنامه‌های رادیو جوان است، زیرا در شرایط کنونی جزء اولویت‌ها و نیازهای مهم کشور است. همچنین تلاش کردیم با هویت‌بخشی در برنامه‌هایمان، به جوانان این نکته را متذکر شویم که دارای چه پیشینه و هویتی هستند.

مقصودی با بیان اینکه رادیو جوان باید بتواند حرف خود را بدون شعار به مخاطبان منتقل کند، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های ویژه رادیو جوان برنامه‌سازی در مناسبت‌ها است، اما نوعی برنامه‌سازی که از شعار و سطحی‌نگری دور باشد تا بتواند بر ارزش افزوده آن برنامه بیفزاید. کشورمان طی یک سال گذشته، درگیر بیماری کرونا شده است، اما نمی‌توانیم برنامه‌سازی را متوقف کنیم، چون شنوندگان پرتعداد رادیو منتظر برنامه‌های جدید هستند و به همین دلیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش خواهیم کرد همانند ایام محرم برنامه‌های مؤثری را تولید کنیم.

ارسالی// فوری/// گزارش تصویری رو خط///تلاش می‌کنیم برای دهه فجر برنامه‌های جریان ساز روانه آنتن کنیم

مدیر رادیو جوان تأکید کرد: در ایام محرم، برنامه‌ای تحت عنوان میدان امام حسین(ع) داشتیم که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد. در این برنامه، هر شب 13 آیتم اجرا می‌شد. در ایام دهه فجر نیز این برنامه با نام میدان آزادی مجدداً اجرا خواهد شد. در این برنامه قرار است به اماکنی برویم که مردم از آن خاطره دارند و به نوعی برایشان یادآور انقلاب اسلامی است. میدان آزادی در ایام دهه فجر هر شب از ساعت 10 تا 11 روی آنتن شبکه رادیو جوان خواهد رفت.

وی متذکر شد: در هر انقلابی ممکن است برخی اتفاقات تندروانه یا رادیکالی صورت گیرد. این اتفاقات موضوع و محور برنامه‌ای است که در ایام دهه فجر پخش خواهد شد. برنامه دیگری با عنوان کافه رادیو خواهیم داشت. در این برنامه، یاد مهران دوستی یکی از چهره‌های ماندگار رادیو را گرامی خواهیم داشت. همچنین قرار است در کافه رادیو به اتفاقات فرهنگی و هنری به ویژه جشنواره فیلم فجر توجه شود.

این مدیر رسانه‌ای درباره برنامه‌های مسابقه‌محور رادیو نیز گفت: قرار است مسابقه‌ای با عنوان «بازی باز» اجرا شود. این مسابقه برای اولین بار اجرا خواهد شد و در آن از طریق نصب بازی در گوشی‌های همراه، مخاطبان رادیو با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. «فوق‌العاده» برنامه دیگری است که همه بخش‌های آن از سوی مخاطبان برنامه تولید می‌شود. تنها مجری این برنامه از کارکنان رادیو است. «فوق‌العاده» هر شب از ساعت 20 تا 21 روی آنتن رادیو جوان خواهد رفت.

ارسالی// فوری/// گزارش تصویری رو خط///تلاش می‌کنیم برای دهه فجر برنامه‌های جریان ساز روانه آنتن کنیم

مدیر رادیو جوان «جوان شهر» را دیگر برنامه این شبکه در ایام دهه فجر برشمرد و گفت: اجرای برنامه مورد نظر بر عهده محمد دلاوری خواهد بود و در آن بر این تکته تمرکز خواهد شد که شعارهای انقلاب تا چه حد با مناسبت‌های امروز همخوان است. «به وقت جوان» عنوان دیگر برنامه ایام دهه فجر است که قرار است به فناوری‌های جوانان اشاره داشته باشد؛ همچنین در برنامه «رادیوم» با اجرای سیاوش صفاریان‌پور به دستاوردهای فضایی اشاره خواهد شد.

وی درباره برنامه «خط آزادی» نیز گفت: فاطمه صداقتی مجری برنامه مورد نظر است که در کنار ایجاد نشاط و امید به مخاطب، آنها را با گذشته و حال کشورمان آشنا می‌کند و از دستاوردهای انقلاب سخن خواهیم گفت. «رادیو نوشت» برنامه کوتاه 5 دقیقه‌ای است که لابه لای برنامه‌های مختلف رادیو جوان پخش خواهد شد.

وی در انتهای این گزارش در پاسخ به ایکنا مبنی بر اینکه چه سیاست‌هایی در برنامه امسال رادیو جوان اندیشیده شده تا همانند گذشته، شاهد برنامه‌های شعاری و یک‌سویه نباشیم؟ گفت: تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا انصاف در برنامه‌های مورد نظر رعایت شود. برای مثال اگر قرار است به واسطه حرکت‌های مردمی در قبل از انقلاب به دستاوردهایی رسیده باشیم، آن را بازگو خواهیم کرد؛ همانند اتفاقاتی که در ملی شدن صنعت نفت رخ داد. البته پر واضح است که در برنامه‌های تولیدی، ضمن رعایت انصاف باید اصول حاکم بر برنامه‌سازی مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha