فراخوان جشنواره نمایش‌ نامه‌نویسی قرآنی در دانشگاه‌های مازندران
کد خبر: 3950521
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

فراخوان جشنواره نمایش‌ نامه‌نویسی قرآنی در دانشگاه‌های مازندران

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی مازندران از فراخوان جشنواره نمایش‌ نامه‌نویسی کوتاه دانشجویی با عنوان «فضای معنوی آیات قرآنی» در سطح دانشگاه‌‌های استان تا ۲۲ بهمن سال جاری خبر داد.

ارسالی جمعه/فراخوان جشنواره نمایش نامه‌نویسی قرآنی در دانشگاه‌های مازندرانسیده زینب تقوی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: در آستانه چهل‌و‌دومین سالگرد انقلاب اسلامی، از سوی کانون تئاتر سیاوشان جهاددانشگاهی واحد مازندران، نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی کوتاه دانشجویی با عنوان «فضای معنوی آیات قرآنی» در سطح دانشگاه‌های استان مازندران فراخوان شد.

وی افزود: این جشنواره به منظور احیای مفـاهیم و موضوعات مـرتبط با فضای معنوی آیات قرآنی و در راستای سوق دادن قرآن به لایه‌های زندگی مردم برگزار می‌شود.

تقوی با بیان اینکه این جشنواره در قالب نمایش نامه کوتاه در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، با موضوعات و مفاهیم قرآنی برگزار می‌شود، تصریح کرد: اهمیت دانش‌اندوزی و علم، تمثیل‌های قرآنی، داستان‌های قرآنی، تفکر و تعمق در طبیعت و اعجاز در قرآن از محور‌های این جشنواره است.

وی افزود: نمایشنامه‌نویسی کوتاه «۱۵ تا ۴۵ دقیقه»، مونولوگ «بیشتر از ۱۵ دقیقه» دو بخشی است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی مازندران با بیان اینکه هرگونه بازنویسی، برداشت و بازخوانی از نمایش‌نامه‌های دیگر نویسندگان، ممنوع بوده و متون نمایشی نباید در هیچ جشنواره‌ای مقامی کسب کرده باشند، افزود: برداشت و بازخوانی از هر گونه داستان رمان که قابلیت تطبیق با اولویت‌های موضوعی جشنواره را دارا باشد، بلامانع است و مسئولیت اصالت اثر بر عهده نویسنده است و چنانچه خلاف آن در هر مرحله‌ای مشخص شود از شرکت در مسابقه حذف خواهد شد.

وی ادامه داد: افراد شرکت‌کننده باید متون نمایشی خود را در قالب فایل پی دی اف به همراه اطلاعات شخصی «نام، نام خانوادگی، نشانی محل سکونت، شماره تماس، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی و کد ملی» به نشانی پست الکترونیک این کانون kadoazin@yahoo.com و یا به تلگرام ۰۹۱۹۲۱۲۱۱۲۴ ارسال کنند.

تقوی گفت: در پایان این جشنواره به برگزیدگان، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، لوح سپاس و جوایز نقدی اهدا می‌شود و آثار منتخب در مجموعه نمایش‌نامه‌ای از سوی ستاد جشنواره به چاپ خواهد رسید.

وی افزود: مهلت ارسال آثار تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۹ است و نتایج جشنواره پس از داوری هیئت داوران تا پایان این ماه اعلام خواهد شد و از برگزیدگان طی مراسمی تجلیل به عمل می‌آ‌ید.

انتهای پیام
captcha