افزایش ۹۴ درصدی شاخص باسوادی در استان کردستان
کد خبر: 3952587
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

افزایش ۹۴ درصدی شاخص باسوادی در استان کردستان

معاون سوادآموزی آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان از ارتقای شاخص باسوادی استان کردستان به ۹۴ درصد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در طول ۴۰ سال گذشته حدود ۲۸۲ هزار نفر از افراد بی‌سواد استان کردستان باسواد شده‌اند.

رمضان یوسفی، معاون سواد آموزی آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به عملکرد و معاونت سوادآموزی استان در دو سال گذشته اظهار کرد: با اشاره به شیوع کرونا و تأثیر آن بر نحوه برگزاری کلاس‌های سواد‌آموزی این معاونت به تهیه و تولید محتوای آموزشی مورد نیاز سوادآموزان در دوره‌های مختلف اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه این محتوای آموزشی شامل تمام دروس سوادآموزی در دوره‌های مختلف بوده است، افزود: در این راستا بیش از 500 درس سوادآموزی در قالب 13 DVD تدریس و ضبط شده است.

معاون سواد آموزی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان بیان کرد: در هفته سوادآموزی سال جاری از محتوای الکترونیکی تهیه شده برای کلیه دروس دوره سوادآموزی و انتقال رونمایی شده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه مورد تأیید سازمان نهضت سوادآموزی کشور قرار گرفته است، تکثیر و بین آموزش‌دهندگان و سوادآموزان توزیع خواهد شد.

یوسفی تأسیس و راه‌اندازی 18 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی ذکر کرد و افزود: این مراکز جهت ارائه آموزش سواد و مهارت‌های اساسی زندگی و حرفه‌آموزی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: طرح «پیوند سواد و زندگی» در پنج مرکز یادگیری محلی سواد آموزی استان با محوریت آموزش بسته تحولی آموزشی سواد و زندگی در حال انجام است.

معاون سواد آموزی آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان از ارتقای شاخص باسوادی استان کردستان به 94 درصد تا پایان سال جاری خبر داد و بیان کرد: در طول 40 سال گذشته حدود 282 هزار نفر از افراد بی سواد استان باسواد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح شتاب بخشی به ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان‌های پایین‌تر از میانگین استانی یکی از دیگر از اقدامات این معاونت بوده است، یادآور شد: کسب رتبه عالی و شایسته تقدیر استان بین سایر استان‌های کشور و کسب رتبه برتر کشوری در گروه بهبود کیفیت سوادآموزی از موفقیت‌های معاونت سوادآموزی استان کردستان بوده است.

انتهای پیام
captcha