امامان جماعت اهل تسنن بهترین گزینه برای احیای مساجد محله خود هستند
کد خبر: 3952696
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵

امامان جماعت اهل تسنن بهترین گزینه برای احیای مساجد محله خود هستند

مدیرکل قرارگاه تحول اجتماعی مسجدمحور با اشاره به نقش علمای اهل تسنن گفت: امامان جماعت اهل تسنن باید با اتکا به نسخه‌های مختص به منطقه خویش، مساجد محله خود را احیا کنند.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،  جمعی از علمای و فرهیختگان برجسته اهل سنت کشور صبح امروز یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه در سازمان دارالقرآن کریم در «جلسه ظرفیت‌های قرآنی امت اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی» حضور یافتند و با حجت‌الاسلام اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن کریم و حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور، دیدار کردند.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی، «مدیرکل قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور» در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تشکیل جامعه اسلامی اظهار کرد: در جامعه اسلامی که رهبری به آن اشاره می‌کنند، «مردم» در اداره کشور و پیشرفت آن نقش اساسی بر عهده‌دارند و دارای آرمان‌ها و اهداف اسلامی هستند که باید تلاش کنیم تا به این آرمان‌ها دست پیدا کنیم.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از سیره پیامبر اسلام برای تشکیل جامعه اسلامی یادآور شد: اولین اتفاقی که در دوران رسول اکرم‌(ص) برای شکل‌گیری جامعه اسلامی رخ داد، «تشکیل مسجد» بود و به همین دلیل حضور مؤمنین در مساجد بود که حیات آنان شکل گرفت.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در مورد ویژگی‌های مساجد گفت: معظم له «مساجد» را «مرکز جنبش و حرکت‌های اسلامی، پایگاه فعالیت‌های اجتماعی، هسته مقاومت فرهنگی، مرکز سیاست و عامل پیروزی انقلاب اسلامی» می‌دانستند.

وی بابیان اینکه مساجد نیازمند به «هدایتگری» دارند و پیامبر اسلام‌(ص) هنگامی‌که مساجد را راه‌اندازی کردند، خودشان هم هدایت‌گری آن را بر عهده داشتند، اضافه کرد: باید نسبت به نقش مساجد و کارکرد آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و امامان مساجد باید برای حل مسائل و مشکلات مهم جامعه، از درون مساجد برنامه‌ریزی را آغاز کنند.

مدیرکل قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور با اشاره به نقش علمای اهل تسنن گفت: باید مردم، مساجد را به‌عنوان یک پناهگاه مطمئن به رسمیت بشناسند و هر امام جماعت و عالِم دینی اهل تسنن نیز با اتکا به نسخه‌های مختص به منطقه خویش و منطبق بر یک الگوی واحد دینی، مساجد اهل سنت محله و منطقه خود را احیا کنند.

انتهای پیام
captcha