آغاز مرحله نخست واکسیناسیون کرونا در زنجان
کد خبر: 3953253
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵

آغاز مرحله نخست واکسیناسیون کرونا در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از مرحله نخست تزریق واکسن روسی «اسپوت‌نیک» به کارکنانی که به‌طور مستقیم در آی‌سی‌یوهای بستری بیماران کرونایی فعالیت می‌کنند، خبر داد.

آغاز مرحله نخست واکسیناسیون کرونا در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: تزریق واکسن کرونا در مرحله اول امروز انجام‌ و به کارکنانی که به‌طور مستقیم در آی‌سی‌یوهای بستری بیماران کرونایی فعالیت می‌کنند، تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون کرونا در ایران با استفاده از واکسن روسی «اسپوت‌نیک» در نخستین مرحله شامل پرستاران، پزشکان و نیروهای خدمات بخش‌‎های مراقبت ویژه ۶۲۵ بیمارستان کشور است و به تدریج برای سایر گروه‌های آسیب‌پذیر، افراد بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه‌ای و سپس دیگر گروه‌های هدف تزریق می‌شود.

این مسئول  با بیان اینکه برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان زنجان باید واکسن ضد کووید - ۱۹ به ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار نفر تزریق شود تا بیماری کرونا در استان کنترل شود، خاطرنشان کرد: واکسن‌های ایرانی کووید - ۱۹ به مرحله تلقیح نرسیده است و بر اساس گفته‌های مسئولان کشوری، اردیبهشت و خردادماه درصد بالایی به صورت انبوه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha