حیطه وظیفه نظارت نمایندگان دستگاه‌ها مشخص است
کد خبر: 3954030
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
اسلامی:

حیطه وظیفه نظارت نمایندگان دستگاه‌ها مشخص است

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان فارس با تأکید بر نیاز به بخش مردمی، گفت: حیطه اختیارات نظارت شفاف است و اینکه مستقیماً در برگزاری انتخابات هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه‌های استانی دخالت شود، جای ایراد دارد.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا درباره زمان تشکیل مجموع عمومی و زمان سررسید آن، اظهار کرد: زمان برگزاری مجمع اتحادیه گذشته است و به دنبال برگزاری آن و اعلام زمانبندی از سوی اتحادیه کشوری مؤسسات  تشکل‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه بحثی که در تشکیل اتحادیه کشوری داشتیم، در زمینه نظارت و اجرای دستگاه‌های حاکمیتی بود، ادامه داد: متأسفانه برخی از دستگاه‌های حاکمیتی وظیفه نظارت خود را با اجرا اشتباه گرفته‌اند و مجامع استانی باید با نظارت نمایندگانی از ارشاد و تبلیغات اسلامی و اتحادیه برگزار شود و فرآیند اجرا بر عهده اتحادیه استانی است.

اسلامی با تأکید بر اینکه جایگاه نظارت مشخص است و اینکه مستقیماً در برگزاری انتخابات از سوی دستگاه‌های حاکمیتی دخالت شود، صحیح نیست، اضافه کرد: حیطه اختیارات نظارت شفاف است و اینکه مستقیماً در برگزاری انتخابات هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه‌های استانی دخالت شود، جای ایراد دارد. با توجه به اینکه اتحادیه‌های استانی خود دارای اساسنامه و هیئت مدیره و بازرسی هستند و از سوی دیگر در فرآیند تشکیل اتحادیه‌های واحد استانی نیز نمایندگان هر دو اتحادیه حضور داشتند و مصوبات آن مجمع به تأیید نمایندگان ناظر ارشاد و تبلیغات اسلامی رسید.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان فارس افزود: بسیاری از مجموعه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردمی به این باور رسیدند که حال که این سنگ‌اندازی‌ها هر بار به یک دلیل مالیات، بیمه، پرداخت هزینه‌های جاری و ... پایان ندارد، خود مستقلا! و بدون نیاز به ثبت قانونی کار خود را ادامه دهند، چون غرض ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در سطح کشور است.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه‌های حاکمیتی به مجموعه‌های مردمی به عنوان ابزار برای پیشبرد اهداف و سلایق شخصی نگاه می‌کنند، ادامه داد:  هرکجا به سلایق نزدیک نباشد، بخش مردمی نادیده گرفته می‌شود.

اسلامی با ابراز گلایه از اینکه نقش بخش مردمی در مجموعه‌های حاکمیتی کمرنگ شده است، اظهار کرد: البته آیتم‌هایی دست به دست هم داده است تا در این موج سوار شوند و بحث کرونا نیز مزید بر علت و کمی فعالیت‌های قرآنی به ویژه در بخش مردمی شده است و از سوی دیگر متأسفانه شروع فعالیت اتحادیه کشوری نیز با جریان کرونا گره خورد.

وی ادامه داد: نگاه های حاکمیتی در مسائل مردمی به شدت خودش را نشان می‌دهد. علی‌رغم نیاز به بخش مردمی، اما بازهم دستگاه‌های حاکمیتی می‌خواهند با رعیت‌محوری و با تحکم و قدرت‌طلبی، خود را به مجموعه‌های مردمی نشان دهند.

انتهای پیام
captcha