برگزاری وبینار «دگرخواهی به مثابه گفت‌وگو»
کد خبر: 3954177
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

برگزاری وبینار «دگرخواهی به مثابه گفت‌وگو»

استادیار علوم اجتماعی دانشگاه گیلان از برگزاری وبینار «دگرخواهی به مثابه گفت‌وگو، جامعه، دانشگاه و دگرخواهی» خبر داد و گفت: خودمحوری موجب کاهش سرمایه اجتماعی می شود.

علی یعقوبی، استادیار علوم اجتماعی دانشگاه گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری وبینار «دگرخواهی به مثابه گفت‌وگو، جامعه، دانشگاه و دگرخواهی» خبر داد و اظهار کرد: این وبینار از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه گیلان و با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران دفتر دانشگاه گیلان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نتایج تحقیقات روان شناسی و جامعه شناسی نشان می دهد فرسایش اجتماعی افزایش یافته و افراد بیشتر خودمحور شده اند، تصریح کرد: خودمحوری موجب کاهش سرمایه اجتماعی می شود.

دبیر وبینار «دگرخواهی به مثابه گفت‌وگو»، افزایش خشونت و پرخاشگری را نتیجه کاهش عشق، نوع دوستی و نوع خواهی دانست و بیان کرد: مسئله محبت، عشق و نوع دوستی ریشه هویتی دارد و همواره در هنر و ادبیات ایران خودش را نشان داده است، اما متأسفانه شاهد تقلیل نگاه بشردوستانه هستیم.

استادیار علوم اجتماعی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه وبینار «دگرخواهی به مثابه گفت‌وگو» به دنبال بررسی علمی ضرورت وجود نوع خواهی و نوع دوستی در جامعه و پیامدهای کاهش این حس با حضور رشته های مختلف است، گفت: اساتید حاضر در این وبینار از دانشگاه های تهران، مشهد، کردستان و گیلان حضور دارند و مسائل را از زاویه جامعه شناسی، فلسفه، روان شناسی، دین پژوهی و ادبیات تحلیل می کنند.

وی وبینار مذکور را ویژه اساتید دانشگاه، کارشناسان فرهنگی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دبیران تشکل های دانشجویی دانست و اضافه کرد: به شرکت کنندگان در این برنامه گواهی اعطا می شود.

یعقوبی، ۲۸ بهمن را آغاز سلسله نشست های این وبینار دانست که در ۱۰ جلسه برگزار خواهد شد و خاطرنشان کرد: وبینار «دگرخواهی به مثابه گفت‌وگو» ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ روزهای یکشنبه و سه شنبه به مدت پنج هفته تا ۲۴ اسفند برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فاطمه کریمی، حسین سرانجام، اردشیر منصوری، سیده اکرم برکاتی، نعمت الله فاضلی، حسین مصباحیان، علیرضا نیکویی، سینا جهاندیده و پارسا یعقوبی از جمله سخنرانان این وبینار هستند، یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در وبینار به لینک «http://webinar.guilan.ac.ir/culture» مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha