اجرای آزمون انتخابی بین قاریان و حافظان ممتاز مسابقات سال­‌های 98 و 99
کد خبر: 3954689
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
در بررسی آخرین وضعیت اعزام­‌ها به مسابقات بین‌المللی /

اجرای آزمون انتخابی بین قاریان و حافظان ممتاز مسابقات سال­‌های 98 و 99

با مصوبه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم مقرر شد در اولین فرصت، آزمون انتخابی بین قاریان و حافظان ممتاز مسابقات سراسری در سال‌های 98 و 99 برگزار و نمایندگان کشورمان جهت شرکت در مسابقات بین­‌المللی معرفی شوند.

فوری///بررسی آخرین وضعیت اعزام­‌های قرآنی به خارج از کشوربه گزارش ایکنا، جلسه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، صبح چهارشنبه، 29 بهمن‌ماه با حضور اعضا برگزار شد.

در این جلسه که سیدعلی سرابی؛ دبیر کمیته اعزام، مهدی قره­‌شیخ­لو؛ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، مهدی زارع‌بی­‌عیب؛ مدیر کل بین­‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌­اکبر حشمتی؛ عضو کمیته و محمدتقی میرزاجانی؛ مسئول دبیرخانه کمیته اعزام حضور داشتند، موضوع اعزام کاروان قرآنی به حج سال 1400 مطرح شد.

بر اساس این جلسه، تصمیم­‌گیری نهایی درباره اعزام قاریان به حج تمتع، به اعلام نظر قطعی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت در خصوص وضعیت حج تمتع سال آینده، موکول شد.

در بخش دیگری از جلسه، موضوع نحوه تعیین نمایندگان کشورمان جهت شرکت در مسابقات بین­‌المللی پیش­ رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به محدودیت­‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و متعاقب آن لغو غالب مسابقات بین­‌المللی در سال جاری، همچنین تراکم برگزیدگان دو دوره مسابقات سراسری، در اولین فرصت، آزمون انتخابی بین قاریان و حافظان ممتاز مسابقات سراسری در سال­‌های 98 و 99 برگزار شود و منتخبان به عنوان نماینده کشورمان جهت شرکت در مسابقات بین‌­المللی معرفی شوند.

براساس این گزارش، به منظور جلوگیری از تضعیف جریان اعزام اساتید، قاریان، حافظان و گروه‌‌های تواشیح به خارج از کشور هم مقرر شد این حرکت با پشتیبانی بهتر دنبال شود، اگرچه در شرایط فعلی امکان اعزام فراهم نباشد، اما لازم است این برنامه­‌ها حداقل به صورت مجازی دنبال شوند.

در همین راستا برای تقویت بنیه اعزام­‌های تبلیغی که پس از رفع محدودیت­‌های کرونایی نیز می­‌تواند کماکان به عنوان یک اقدام ترویجی بسیار مؤثر و کم‌هزینه تلقی شود، بنا شد دبیر کمیته اعزام و مدیرکل بین­‌المللی تبلیغ، رایزنی­‌های لازم را با اشخاص حقیقی و حقوقی ذی­‌ربط انجام دهند.

انتهای پیام
captcha