رویکرد‌های فرهنگی در توسعه شهری نقش بسزایی دارد
کد خبر: 3955775
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

رویکرد‌های فرهنگی در توسعه شهری نقش بسزایی دارد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین، گفت: با تحقق رویکرد‌های فرهنگی در جامعه شهری علاوه بر ارتقا فرهنگ شهر و شهروندی، زمینه برای کاهش هزینه‌های وارد بر شهر نیز فراهم می‌شود.

رویکرد‌های فرهنگی در توسعه شهری نقش بسزایی داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، مرتضی بالار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین، پنجم اسفندماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه نقاشی در این شهرستان، گفت: به مناسبت حلول ماه رجب و گرامیداشت میلاد پربرکت امیرالمومنین علی(ع)، نمایشگاه نقاشی توسط هنرمند خوش ذوق نمینی به مدت یک هفته در سالن حجاب نمین برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین، برگزاری چنین نمایشگاه‌های هنری را در راستای معرفی آثار هنرمندان و تقویت انگیزه این قشر تاثیرگذار در جامعه ضروری دانست و گفت: بازدید عموم مردم بویژه هنرمندان آن رشته از آثار نمایشگاه علاوه بر شناسایی نقاط ضعف و قوت کار هنری زمینه را برای تبادل اندوخته‌ها و تجربیات هنرمندان فراهم می‌سازد و دانش افزایی و ارتقای علمی هنرمندان آن رشته و در نتیجه بهبود کیفیت کار هنری را در آینده رقم می‌زند.

بالار، خاطر نشان کرد: با تحقق رویکرد‌های فرهنگی در جامعه شهری علاوه بر ارتقا فرهنگ شهر و شهروندی زمینه برای کاهش هزینه‌های وارد بر شهر نیز فراهم می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگ و هنر و ارتقای نگاه هنری و زیباشناختی شهروندان نمین، وجود پتانسیل‌های موجود در زمینه هنر‌های تجسمی را در سطح شهرستان یک مزیت و استعداد ذاتی عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین رویداد‌های هنری، فرصتی کم نظیر را برای نمایش خلاقیت و کشف استعداد‌های و ظهور ظرفیت‌های هنرمندان و چهره‌های جدید فراهم می‌سازد.

گفتنی است؛ در این نمایشگاه نزدیک ۵۰ اثر هنری آثار سهیلا یعقوبی به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام
captcha