فاصله‌های نجومی حقوق‌ها در نظام عدالت علوی نمی‌گنجد
کد خبر: 3956354
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

فاصله‌های نجومی حقوق‌ها در نظام عدالت علوی نمی‌گنجد

امام جمعه خرمدره گفت: انقلاب ما انقلاب مستضعفان، پابرهنگان و کوخ‌نشینان بوده و فاصله‌های نجومی حقوق‌ها در نظام عدالت علوی نمی‌گنجد.

فاصله‌های نجومی حقوق‌ها در نظام عدالت علوی نمی‌گنجدبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌ا‌لاسلام علی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره، امروز، هشتم اسفند در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره، اظهار کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات فرهنگی و اجتماعی در کم‌توجهی به جایگاه مساجد است و باید بسیج عمومی برای فعال‌سازی کارکردهای مهم عبادی، فرهنگی و اجتماعی آن شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه از مجلس انقلابی انتظار می‌رود در ارتباط با افزایش حقوق‌ها مصوبات عادلانه و دقیق داشته و در عین حال در کنار حقوق‌بگیرها به فکر کسانی هم باشد که هیچ گونه حقوقی دریافت نمی‌کنند، افزود: مجلس و دولت باید پاسخگوی تبعیض و بی‌عدالتی در مورد حقوق کارگران باشند.

امام جمعه خرمدره همچنین با انتقاد از فاصله غیرعادلانه بین حقوق‌ها تصریح کرد: مجلس و دولت باید بدانند که باید در پیشگاه خداوند عادل پاسخگو باشند. تا زمانی که حقوق دریافتی مدیران و مسئولان متناسب با دریافتی طبقات مستضعف جامعه نباشد، فقر فقرا نیز حتی با رفع تحریم‌ها نیز برطرف نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه زندگی لاکچری و استفاده از لباس‌ها و کفش‌های چندین میلیونی برخی مسئولان دولتی و غیردولتی به‌ویژه در وضعیت اقتصادی فعلی شرم‌آور است، تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب مستضعفان، پابرهنگان و کوخ‌نشینان بوده و فاصله‌های نجومی حقوق‌ها در نظام عدالت علوی نمی‌گنجد.

زاهدی‌پور با بیان اینکه شفافیت در مصوبات مالی و اقتصادی مجلس مهم‌تر از شفافیت در رأی‌گیری است، اضافه کرد: داده‌ها و مصوبات مالی مبهم مردم را از داشتن اطلاعات دقیق آماری محروم کرده است و باید پایگاه‌های اطلاعاتی دقیقی برای ثبت فعالیت‌ها، بودجه‌ها و سایر موارد ایجاد شود.

وی با اشاره به وضع اقتصادی موجود و پیامدهای شیوع کرونا، افزود: مردم به ویژه افراد متمول هم باید به همدیگر کمک کنند، مواسات و کمک مؤمنانه در این ایام که فصل خرید است، ارزش مضاعف دارد و در این هفته مناسبت احسان و نیکوکاری را در پیش داریم و فضای مجازی هم زمینه کمک‌های غیرحضوری را فراهم کرده است.

خطیب نماز جمعه خرم‌دره با اشاره به توافق هسته‌ای با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: دولت باید در مدت توافق سه ماهه با آژانس از موضع عزت و اقتدار با طرف مقابل برخورد کرده و اجرای دقیق قانون مصوب مجلس، در ارتباط با لغو تحریم‌‌ها و خروج از پروتکل الحاقی را مد نظر قرار دهد.

وی تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید توجه کنند که ملت ایران هرگونه مذاکره و اقدام، خارج از قانون مجلس و سیاست‌های کلان نظام، خیانت به منافع ملی و گناهی نابخشودنی می‌دانند.

انتهای پیام
captcha