ثبت 16 وقف جدید در سردشت طی سال جاری
کد خبر: 3956736
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

ثبت 16 وقف جدید در سردشت طی سال جاری

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت از ثبت 16 وقف جدید به ارزش سه میلیارد و 50 میلیون تومان در سردشت خبر داد.

ارسال| ثبت 16 وقف جدید در سردشت در سال جاریرحمان شمسی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به تعداد موقوفات ثبت شده در سال جاری در این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون، 16 وقف جدید به ارزش سه میلیارد و 50 میلیون تومان در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی افزود: در آخرین مورد، سه وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسید که این وقف‌ها شامل یک زمین مسکونی به متراژ 680 مترمربع، یک باب ساختمان مسکونی با زیربنای 200 مترمربع و یک باغ انگور به مساحت دو هزار مترمربع است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت ادامه داد: واقفان خیراندیش این وقف‌ها را با هدف ساخت خانه عالم، ساخت مسجد و پرداخت حقوق و مزایای خادمان مساجد در این شهرستان وقف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وقف در این شهرستان اغلب با هدف ساخت خانه عالم و مسجد انجام می‌گیرد، تصریح کرد: برای انجام وقف قرآنی و وقف با توجه به نیازهای ضروری جامعه باید فرهنگ‌سازی در این شهرستان انجام شود تا مردم وقف‌های خود را به این موضوعات نیز اختصاص دهند.

شمسی گفت: برای انجام این فرهنگ‌سازی نیز نیاز است تا علمای دین، ائمه جمعه، رسانه‌ها و انجمن‌های خیریه با اطلاع‌رسانی و سخنرانی‌ها مختلف، مردم را نسبت به این موضوع آگاه کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha