«برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3956771
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵

«برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت» در صفحات معارفی رسانه‌ها

سیدفخرالدین اسماعیلی، مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت با اشاره به تعویق زمان برپایی نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، گفت: مقرر بود، آزمون نوزدهم به صورت مجازی برگزار شود، اما با توجه به اشکال در زیرساخت‌ها و عدم آمادگی سرور، امکان اجرای آزمون در زمان از پیش تعیین شده، یعنی نیمه اول اسفندماه، مهیا نشد.

به گزارش ایکنا، اخبار معارفی رسانه‌ها، امروز 10 اسفندماه، اخبار مختلفی را روی خروجی بردند که در ادامه مروری بر مهم‌ترین این اخبار خواهیم داشت؛

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز، تعداد پنج خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «نحوه فعالیت کارگروه‌های مشکل‌گشایی آستان حضرت عبدالعظیم/ مشکل قاری تبریزی حل می‌شود»، «اثرات دوستی با نااهلان از نظر قرآن کریم و امام رضا(ع)»، «دو استفتا از آیت‌الله خامنه‌ای درباره نحوه جبران غیبت و تغییر نیت نماز»،‌ «تصویری‌سازی از امام زمان‌(عج) در دعای ماه رجب» و «چگونه طبق آیات قرآن، فرشته‌ها برای انسان شفاعت می‌کنند؟» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «نحوه فعالیت کارگروه‌های مشکل‌گشایی آستان حضرت عبدالعظیم/ مشکل قاری تبریزی حل می‌شود» آمده است: امروز شنبه، نهم اسفندماه، جمعی از مسئولان نهادهای قرآنی به ابتکار عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی و معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در این آستان مقدس گرد هم آمدند تا ضمن زمینه‌سازی برای آزادی یک قاری تبریزی که به علت بدهی در زندان به سر می‌برد، نسبت به ایجاد یک صندوق قرض‌الحسنه برای حمایت مالی از فعالان قرآنی، امکان‌سنجی و رایزنی کنند.

در این جلسه، چهره‌هایی همچون حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم، سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن، منصور قصری‌زاده، مدیر رادیوقرآن، محمدهادی صلح‌جو، مدیر گروه تلاوت شبکه قرآن و معارف سیما، حجت‌الله میرزایی، مشاور قرآنی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) حضور داشتند.

عباس سلیمی، معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در این جلسه اظهار کرد: در طول سال، انبوهی از نامه‌های مردمی به آستان حضرت عبدالعظیم(ع) به شکل پستی و ایمیل ارسال می‌شوند و بخش انبوهی از نامه‌ها نیز از سوی زائران به داخل ضریح‌های سه امامزاده مدفون در آستان مقدس ریخته می‌شود. از طریق بررسی این نامه‌ها از مشکلات و درخواست‌های مردم آگاه می‌شویم و چندین کارگروه برای رسیدگی به نامه‌ها تشکیل داده‌ایم.

وی افزود: برای مثال، کارگروهی متشکل از بانوان عفیف و وزین خادم آستان، به نامه‌های مرتبط با ازدواج رسیدگی می‌کند؛ کارگروه دیگر، اشتغال است و اعضای آن را خادمان فرهنگی آستان تشکیل می‌دهند که در حوزه کار و رفاه اجتماعی فعالیت دارند. کارگروه دیگر در زمینه اعطای وام به نیازمندان فعالیت می‌کنند و اعضای آن، تعدادی از خادمان افتخاری آستان‌اند که در هیئت مدیره صندوق‌های قرض‌الحسنه معتبر و بزرگ کشور فعالیت دارند. کارگروهی نیز برای درمان وجود دارد که مشکلات درمانی زائران را به دارالشفای آستان که از مجهزترین مراکز درمانی کشور است، ارجاع می‌دهد. بسیاری از مردم با ارسال نامه یا ایمیل به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از توجه کارگروه‌های آستان به درخواست‌هایشان تشکر می‌کنند و معتقدند به برکت حضرت عبدالعظیم(ع)، مشکلاتشان از سوی کارگروه‌ها یا حتی از مجرایی غیر از کارگروه‌ها حل شده است.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای شهریار پرهیزکار منتشر شده است و «کتاب خبرنگاری معارفی منتشر شد» نیز خبر دوم است و در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم کتاب خبرنگاری معارفی شامل سرفصل‌های آموزشی دوره خبرنگاری قرآنی، عکاسی حرفه ای در رسانه قرآنی، سواد رسانه‌ای مدیران قرآنی و مدیریت رسانه‌های قرآنی به قلم حمیدرضا یونسی توسط مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به چاپ رسید.

رسانه‌ها بر اساس جهان‌بینی، ایدئولوژی و ارزش‌های خود دست به تولید محتوا می‌زنند و واقعیت‌ها را بازآفرینی می‌کنند. در این فضا رسانه‌ای که قدرت اثربخشی بیشتری دارد توان بالاتری برای خلق واقعیت بر اساس نگاه خود و یا آنچه را درصدد القای آن است دارد.

با پدیدآمدن فناوری‌های جدیدِ رسانه‌ای و ابداع شبکه‌های اجتماعی هر کاربری فرصت دارد تا با ایفای نقشی فعال در حکم تولیدکننده محتوا در دهکده جهانی و در فضای جهانی‌شدن فزاینده سهمی در تأثیر رسانه‌ای داشته باشد، اما در این فضا گوی سبقت از آنِ متصدیان فعالیت‌های حرفه‌ای در عرصه رسانه است.

کتاب «خبرنگاری معارفی» تلاش می‌کند تا سایه آموزه‌های دین سعادت‌آفرین اسلام را در عرصه فعالیت حرفه‌ای در حوزه رسانه بنمایاند تا مصرف رسانه‌ای مردم انطباقی از واقعیت با حقیقت باشد. این اثر تلاشی برای معرفی ظرفیت‌های دین حیات‌بخش اسلام در حوزه رسانه است. پدیده‌ای که از مهمترین مؤلفه‌های قدرت و امنیت در زمانه ما به شمار می‌رود.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «ایده‌های فرهنگ غرب در جامعه گسترش نیابد»، «معرفی علمای بزرگ اخلاق در ویژه‌برنامه «نردبان آسمان»»‌ و «حجاب و عفاف به رشد و تعالی جامعه کمک می‌کند» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز سه خبر را منتشر کرده که عناوین آنها عبارتند از «۱۹۵ مقاله به همایش جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت ارسال شد»، «ملاک‌ها و اولویت‌های دینداری تبیین شود» و «بزرگترین معجزه انقلاب استمرار و پیشرفت آن است».

در بخش‌هایی از خبر «بزرگترین معجزه انقلاب استمرار و پیشرفت آن است» آمده است: حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرمود بیداری ملت ایران از نشانه‌های ظهور است و در جمله‌ای دیگر نتیجه این بیداری را انقلاب اسلامی ایران و سرآغاز انقلاب جهانی امام زمان(عج) دانستند.

وی افزود: بعد از ۴۲ سال با وجود همه توطئه‌ها، تحریم‌ها، فشارها و تحریف‌ها می‌بینیم که انقلاب اسلامی همچنان استمرار دارد و امروز میلیون‌ها نفر حاضرند جان خود را فدای نایب امام زمان کنند و بعد از ۴۲ سال با وجود کرونا مردم ایران در دهه فجر، حماسه‌ای دیگر آفریدند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «زکات دانش در کلام امیرالمومنین(ع) چیست؟»، «چه کسی گفته با مذهبی بودن، عاقبت به خیر می‌شویم؟+فیلم» و «آیه‌ای که اشاره به احاطه خداوند به همه چیز در عالم دارد +صوت» هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار هفت خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «مسابقه قرآنی «پرتو نور» ویژه طلاب و مبلغان دینی برگزار می شود»، «بارگذاری ۱۵۰ ساعت محتوا در فاز نخست سامانه آموزش قرآن»، «۱۲ مؤسسه قرآن و عترت موافقت اصولی دریافت کردند»،‌ «برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سال ۱۴۰۰»، «نشست خبری سی و هفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود» و «فرهنگ ولایت‌مداری و مقاومت مرهون شخصیت حضرت زینب(س) است» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سال ۱۴۰۰» می‌خوانیم: سیدفخرالدین اسماعیلی، مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت با اشاره به تعویق زمان برپایی نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: مقرر بود، آزمون نوزدهم به صورت مجازی برگزار شود، اما با توجه به اشکال در زیرساخت‌ها و عدم آمادگی سرور، لذا امکان اجرای آزمون در زمان از پیش تعیین شده، یعنی نیمه اول اسفندماه، مهیا نشد.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه زمان دقیق این آزمون در سال ۱۴۰۰، به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعدادی از مخاطبان آزمون، از ثبت نام جا مانده بودند، در حال بررسی احتمال باز گذاشتن سایت ثبت نام و نیز ویرایش اطلاعات شرکت‌کنندگان هستیم.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار 10 خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «فراخوان دومین جایزه بین‌المللی دوسالانه کتاب نهج‌البلاغه منتشر شد»، «امتناع کتابفروشان نیوزیلندی از فروش کتاب‌های روان‌شناس مشهور»، «ردّ کتاب‌دوستی در گذر تاریخ»، «همایش بین‌المللی «عقلانیت، خداباوری و خداناباوری» برگزار می‌شود»، «زبان محصول هزاران سال انتخاب طبیعی نیست/ زبان‌شناسی زایشی و انقلاب»، «بررسی روند تطور واگرایانه علم و فناوری در جهان»، «نشست شهید صدر و مسائل معاصر ما برگزار می‌‌شود»، «دومین همایش «از مدارس نوین تا دانشگاه در ایران» برگزار می‌شود»،‌ «مراسم بزرگداشت مجازی استاد اسماعیل سعادت برگزار می‌شود»، «شاعران ایرانی غیر مستقیم از آثار ابن عربی در جهان بینی خود استفاده کردند/ استفاده از نظریه منطق گفت‌وگوی باختین» هستند.

میزان

«معرفی علمای بزرگ اخلاق در ویژه‌برنامه «نردبان آسمان»، «رمان «بُر شکن» منتشر شد/ روایت خواندنی از رنج و تلاش مردمان روستا» و «بازار نشری بی‌هیاهو اما پر دغدغه / نوسانات قیمت کاغذ با عرصه ادبیات چه کرد؟» نیز عنوان تنها خبری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha