رهبر مارونی‌های لبنان فتنه را در نطفه خاموش کند
کد خبر: 3956985
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
رئیس جمعیت علمای صور لبنان:

رهبر مارونی‌های لبنان فتنه را در نطفه خاموش کند

رئیس جمعیت علمای صور لبنان از رهبر مارونی‌های این کشور خواست با موضع گیری صریح علیه شعارهای فتنه‌جویانه در این کشور، راه را به روی فرصت‌طلبان از کشمکش‌های سیاسی ببندد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المنار، رئیس جمعیت علمای صور لبنان از رهبر مارونی‌های این کشور خواست با موضع‌گیری قاطع در حمایت از وحدت ملی لبنان مانع بروز تفرقه قومی-مذهبی در این کشور شود.

شیخ علی یاسین، امروز دوشنبه، 11 اسفند در اظهاراتی گفت: رهبر مارونی‌های لبنان باید در قبال سوء استفاده‌های قومی ـ مذهبی از فراخوان خود برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی اعلام بی‌طرفی لبنان موضع رسمی خود را اعلام کند.

وی تأکید کرد: بکرکی برای حفظ موقعیت و مرجعیت خود که ما به آن نظیر دیگر مرجعیت‌ها احترام می‌گذاریم، باید از بروز فتنه داخلی در لبنان جلوگیری کند.

رئیس جمعیت علمای صور لبنان گفت: عده‌ای با بهره‌برداری از درد و رنج و مشکلات مردم، جایگاه دینی خود را به منظور تحقق منافع حزبی خاصی به کار گرفته و فتنه را جایگزین اصل محبت و دوستی کرده‌اند که همه یپامبران بر آن تاکید می‌کنند.

شیخ علی یاسین گفت: وخامت اوضاع اجتماعی، مالی، امنیتی واقتصادی نتیجه طبیعی اصرار برخی بر تداوم خلأ تشکیل کابینه و اصرار بر دستیابی به منافعی شخصی به زیان کشور و ملت است.

اسقف مارونی‌های لبنان روز شنبه در بین حامیان خود در محل اقامتش در بکرکی مدعی شد که خروج لبنان از سیاست بی‌طرفی همواره منجر به اختلاف میان لبنانی‌ها شده است.

بشاره الراعی با تأکید بر لزوم برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای اعلام بی‌طرفی لبنان، گفت: لبنان نباید قربانی درگیری‌ها شود. ما خواهان برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای منع اقامت دادن فلسطینی‌ها در کشورهای دیگر و بازگرداندن سوری‌ها به کشورشان هستیم.

انتهای پیام
captcha