ضرورت هوشیاری فرهیختگان در برابر مسائل روز جامعه
کد خبر: 3957572
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
حجت‌الاسلام سیدابراهیمی رئیسی:

ضرورت هوشیاری فرهیختگان در برابر مسائل روز جامعه

رئیس قوه قضاییه گفت: جایگاه فرهیختگان جامعه حساس‌تر است و آنها باید مسائل و مشکلات جامعه را رصد کنند تا اگر کاستی وجود دارد آنها عکس‌العمل مناسب را نشان دهند.

ارسالی| ضرورت هوشیاری فرهیختگان در برابر مسائل روز جامعهبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کل استان، حجت‌الاسلام سیدابراهیمی رئیسی، رئیس قوه قضاییه 14 اسفند، در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه مردم باید نسبت به مسائل روز جامعه حساس باشند، اظهار کرد: فقر، فساد و تبعیض زیبنده نظام اسلامی نیست و همه باید در این مسیر گوش بزنگ و حساس بوده و با آن مقابله کنند.

وی اظهار کرد: جایگاه فرهیختگان جامعه حساس‌تر است و آنها باید مسائل را رصد کنند تا اگر کاستی وجود دارد آنها عکس‌العمل مناسب را نشان دهند. فساد اداری بسیار خطرناک است، چراکه ادارات و سازمان‌ها خود باید جلوه گره‌گشایی باشند، سلامت اداری مسئله محوری است و همه سازمان‌ها باید نسبت به این موضوع حساس باشند.

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد در اولویت امور قرار دارد و با تمام توان با فساد در تمامی بخش‌ها برخورد می‌شود. وحدت و انسجام در آذربایجان‌غربی از نعمت‌های خدا بوده که اقوام مختلف همراه و با همدلی باهم زندگی می‌کنند که باید قدردان این نعمت دانست.

وی با تأکید بر اینکه نقش مردم و بسیج و مشارکت مردمی سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشرفت امور بسیار مهم و حیاتی است، افزود: نقش مردم در موفقیت پیشگیری از وقوع جرم بسیار تعیین کننده است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه در تمامی مبانی تربیتی تأکید شده انسان در مسیر کجی قرار نگیرد و در مسیر فرهنگ دینی رشد کند، تصریح کرد: مسائل اجتماعی و توجه به آن از مسائل مهمی است که باید همواره برای آن باید دغدغه داشت.

رییس قوه قضاییه اظهار کرد: درجا زدن، متوقف شدن و عقب‌گرد انسان به هیچ وجه قابل قبول نیست و در این راستا باید زمینه پیشرفت را در راستای اجرای عدالت اجتماعی فراهم کرد و همه بخش‌ها باید جلوه گره‌گشایی باشند. توسعه‌یافتگی در کشور مسئله مهمی است؛ حتما باید در حوزه‌های مختلف پیش برویم و هر آنچه از علم و فناوری است در مسیر رفاه مردم باید به کار گرفته شود.

رییس قوه قضاییه با تأکید براینکه بانک‌ها امر تولید را تسهیل کنند، افزود: توقف فعالیت واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها به واسطه تملک آن واحد جایز نیست و بانک‌ها باید واحدها را فعال کنند. توسعه اقتصادی در پرتو امنیت اقتصادی است و اگر مبارزه با فساد اقتصادی انجام شود امنیت اقتصادی نیز خود به خود تامین می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: افزایش اعتماد عمومی برای نظام بسیار مهم است و با وجود این سرمایه دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

امنیت آذربایجان‌غربی مثال‌زدنی است

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: حضور رئیس قوه قضاییه در استان مایه خیر و برکت بوده و امید است حضور وی مقدمه‌ای برای حل مشکلات استان باشد. نماد همکاری مردم در استان اخوت و برادری بین مذاهب و ادیان مختلف است و در این راستا امنیت و آرامش در استان ما مثال‌زدنی است.

انتهای پیام
captcha