۱۳۵۱ لرستانی بر اثر کرونا جان باختند / مشاهده ۲ مورد کرونای انگلیسی
کد خبر: 3958067
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

۱۳۵۱ لرستانی بر اثر کرونا جان باختند / مشاهده ۲ مورد کرونای انگلیسی

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ابتلای ۱۲۳ نفر به کرونا ویروس مثبت جدید در استان، گفت: تاکنون بر اثر بیماری کرونا ویروس ۱۳۵۱ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند.

۱۳۵۱ لرستانی بر اثر کرونا جان باختند /به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز، ۱۷ اسفند، گفت: از ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا تا پایان روز پانزدهم اسفندماه ۲۲۸ هزار و ۷۹۸ نمونه تست ارسالی انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۲۷ هزار و ۴۶۵ نمونه تست جواب داده شده که ۶۸ هزار و ۶۸۵ نمونه تست مثبت بوده است، افزود: همچنین از تعداد تست جواب داده شده ۱۵۸ هزار و ۷۸۰ مورد منفی بوده است.

معاون بهداشتی و دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: متأسفانه تاکنون بر اثر بیماری کرونا ویروس ۱۳۵۱ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به ورود کرونای انگلیسی به استان رعایت پروتکلهای بهداشتی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از شهروندان درخواست داریم از سفر به استان‌ها و شهرهای نارنجی و قرمز اجتناب کنند، تأکید کرد: شهروندان لرستانی ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صورت داشتن هرگونه علائم سرماخوردگی برای انجام نمونه‌گیری به مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته مراجعه کنند.

معاون بهداشتی و دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: میزان موارد بستری و مشکوک در بیمارستان‌های استان ۱۶۰ نفر گزارش شده است.

کوشکی در ادامه با اشاره به مشاهده دو مورد کرونای انگلیسی در شهرستان کوهدشت و خرم‌آباد، بر رعایت فاصله اجتماعی و موازین بهداشتی تأکید کرد و افزود: خانواده این افراد مبتلا به کرونای انگلیسی تحت نظر و قرنطینه هستند و تست کرونا از آنها گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص قسمت سوم واکسن کرونا در استان، گفت: ۱۰۶۵ دوز واکسن برای کادر بهداشت و درمان در معرض کرونا ویروس تزریق خواهد شد و منتظر قسمت چهارم هستیم که امیدواریم گروه‌های هدف بیشتری را شامل شود.

انتهای پیام
captcha