ولایت کلید ورود به ارکان اسلام است
کد خبر: 3958502
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

ولایت کلید ورود به ارکان اسلام است

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اسلام بر پنج رکن نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است. ولایت کلید ورود به این ارکان است و در آموزه‌های اسلامی به هیچ چیزی همانند ولایت توجه ما را جلب نکردند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه شامگاه 18 اسفند در مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع) که در آستان فاطمه اخری رشت برگزار شد، اظهار کرد: از بزرگترین نعمت‌های الهی، نعمت ولایت و امامت است.

وی با اشاره به احادیث و روایات اسلامی افزود: اسلام بر پنج رکن نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است. ولایت کلید ورود به این ارکان است و در آموزه‌های اسلامی به هیچ چیزی همانند ولایت توجه ما را جلب نکردند.

نوری‌زاده گفت: ولایت آنقدر در سرنوشت ما تأثیرگذار است که اگر امام نبود تمام نیازهای ما در امور مادی خلاصه می‌شد و راهی به امور معنوی نداشتیم. ائمه معصومین کیفیت زندگی، چگونه زندگی کردن و مسیر صحیح زندگی را برای ما تبیین کردند.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در زیارت جامعه، شناخت امام مساوی با شناخت خداوند و جهل به امامت مساوی با جهل به خدا بیان شده است.

وی معرفت را زمینه ساز محبت و اطاعت و پذیرش ولایت امام دانست و گفت: ائمه از همه خلایق اطاعتشان و محبتشان نسبت خدا بیشتر است چون نسبت به عامه مردم، معرفت‌شان به خداوند بیشتر است زیرا ائمه معصومین به خاطر اینکه معرفت و محبت و اطاعتشان نسبت به خداوند تمام است آینه تمام نمای خداوند هستند.

نوری‌زاده با بیان اینکه نیاز به امام شناسی داریم، گفت: متأسفانه نهایت فضیلتی که برای امام قائل هستیم دانستن غیب است در صورتی که فاصله امام با انسان معمولی فاصله فرش تا عرش است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از راهنمایان بشریت به ذات اقدس الهی امام موسی کاظم(ع) است، تصریح کرد: امام موسی کاظم(ع) در حدیثی فرموده‌اند «از ما نیست کسی که هر روز به حساب اعمالش نرسد»، لذا چنین شخصی در حسابرسی اعمال، اگر دید عمل نیکی انجام داده شاکر باشد و اگر عمل ناپسندی انجام داده طلب مغفرت کند.

انتهای پیام
captcha