ویژه‌برنامه‌های رادیو ایران برای «راهیان نور»
کد خبر: 3958907
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

ویژه‌برنامه‌های رادیو ایران برای «راهیان نور»

در برنامه رادیویی «از دور سلام می‌کنم» به راهیان نور و تاثیرات این فریضه ارزشی پرداخته می‌‌‌‌شود.

به گزارش ایران، ویژه‌برنامه «از دور سلام می‌کنم» نام برنامه‌ای است که در روز راهیان نور از رادیو ایران تقدیم می‌شود. «از دور سلام می‌کنم» همزمان با روز راهیان نور و با حضور سردار نادر ادیبی دبیر ستاد راهیان نور کشور به بررسی فعالیت‌های این نهاد در دوره  شیوع ویروس کرونا و فعالیت مردم در فضای مجازی در خصوص مناطق جنگ تحمیلی می‌پردازد .این برنامه به تهیه‌کنندگی احمد یوسفی و اجرای اعظم لک چهارشنبه 20 اسفند ساعت 20:30 از رادیو ایران پخش می‌شود.

یادمان روز راهیان نور در «پلاک هشت»

به مناسبت اولین حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ بیستم اسفند در جمع راهیان نور، این روز به این نام ثبت شد. به همین منظور برنامه «پلاک هشت» که همواره به یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس می‌پردازد، چهارشنبه 20 اسفند نگاه ویژه‌ای به اهمیت راهیان نور دارد.

از دیگر بخش‌های برنامه می‌توان به  بسته‌های صوتی از  راهیان نور (گروه‌های مردمی خودجوش متشکل از رزمندگان که در ایامی خاص نظیر عید نوروز، ایام محرم و... برای بازدید از مناطق جنگی سامان می‌دادند و محل‌هایی نظیر یادمان‌های فعلی شلمچه، اروندکنار و فتح‌المبین مورد بازدید این کاروان‌ها قرار می‌گرفت.) اشاره کرد  که هموطنان را به بازدید مجازی از مناطق جنگی و مقبره شهدا دعوت می‌کند.

«پلاک هشت»  این هفته به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و اجرای کیوان همتی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 13:30 از رادیو ایران پخش می‌شود. عید بزرگ مبعث و شگفتانه‌های رادیو ایران برای مخاطبان همزمان با فرا رسیدن  روز 27 رجب، عید بزرگ مبعث، رادیو ایران در برنامه‌های مختلف به این مناسبت می‌پردازد.

همزمان با فرا رسیدن  روز 27 رجب، عید بزرگ مبعث، رادیو ایران با ویژه برنامه‌های «ایرانشهر»، «بر بلندای حرا»، «راه شب»، «کوی نشاط»، «به افق نور» و «گلبانگ» مخاطبان خود را در این عید بزرگ همراهی می‌کند.

برنامه «ایرانشهر» روز چهارشنبه با پخش ترانه‌های شاد و ارتباط تلفنی با حجت‌الاسلام پویا منفرد از اهمیت عید مبعث می‌گوید.  «ایرانشهر» این هفته به تهیه‌کنندگی آرمان ستوده و اجرای لیلا صفری بعد از خبر ساعت 17:00 پخش می‌شود.

«بر بلندای حرا» ویژه برنامه‌ای است که با حضور دکتر افشار مدرس و پژوهشگر حوزه و ادبیات از ویژگی‌های حضرت محمد(ص) می‌گوید. این برنامه با اجرای حوریه صداقتی 20 اسفند بعد از خبر ساعت 23:00 از رادیو ایران پخش می‌شود. «راه شب» بامداد جمعه از گروه جامعه رادیو ایران با موضوع  پیام پیامبر مهر درخصوص مهر و مهربانی  از این عید بزرگ می‌گوید. این برنامه به تهیه‌کنندگی رامین جواد‌پور و اجرای نوید نوروزی و حضور جواد شریفی 00:30 کارشناس ادبی  پخش می‌شود.

«کوی نشاط» روز پنجشنبه 21 اسفند نیز به مناسبت عید مبعث عیدانه‌ای با موضوع مهربانی تقدیم می‌کند. این برنامه به تهیه‌کنندگی مهدی ساعی و اجرای ابوالفضل آقاخانی پنجشنبه‌ها ساعت 9:00 از رادیو ایران پخش می‌شود.

«به افق نور» روز پنجشنبه 21 اسفند با حضور حجت‌الاسلام  وحیدی به ترویج محبت و مهربانی و الگو برداری از اخلاق حضرت محمد(ص) می‌پردازد.  این برنامه به تهیه‌کنندگی عبدالله علایی و اجرای حسن همایی ساعت 11:45 از رادیو ایران پخش می‌شود.

«گلبانگ» روز پنجشنبه 21 اسفند به تهیه‌کنندگی ندا حاج اسماعیلی و اجرای مریم نشیبا با پخش ترانه‌های مناسبتی در ساعت 15:00 عید مبعث را به همه شنوندگان تبریک می‌گوید.

شما می‌توانید برنامه‌های رادیو ایران را بر روی موج اف ام ردیف 90 مگاهرتز و موج ای ام ردیف 558 کیلوهرتز شنونده باشید و همینطور می‌توانید از طریق تارنما و رادیونمای رادیو ایران شنونده برنامه‌های مختلف این شبکه رادیویی باشید.

انتهای پیام
captcha