مواضع آیت الله سیستانی درباره نفی ظلم، سركوب، اشغالگری و محاصره ملت‌ها موجب عزت است
کد خبر: 3959115
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
بیانیه مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها درباره دیدار پاپ با آیت الله سیستانی:

مواضع آیت الله سیستانی درباره نفی ظلم، سركوب، اشغالگری و محاصره ملت‌ها موجب عزت است

مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله سید علی سیستانی بیانیه ای صادر کرد که در آن مواضع آیت الله سیستانی را موجب عزت و سربلندی دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دراین بیانیه آمده است: دیدار تاریخی عالیجناب پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان با حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی، دیداری بسیار مهم و تأثیرگذار بود. درایت، جامع‌نگری، تواضع و توجه به مسائل اصلی جهان از سوی هر دو طرف بسیار حائز اهمیت است. این دیدار نشان داد که هر دو طرف به استقرار صلح در جهان و پایدارسازی ثبات و آرامش می‌اندیشند و آن را بسیار مهم می‌دانند. در این میان، درایت تحسین برانگیز مرجعیت در ابراز صریح نظرات جامع خود در مسائل جهانی، موجب عزت و سربلندی است. آیت‌الله العظمی سیستانی همواره با تکیه بر اصول اسلامی از ابراز نظر و دفاع از مسائل انسانی و اخلاقی، دریغ نورزیده است. موضوعی که مورد تاکید پاپ هم قرار گرفت و از دفاع معظم‌له از مسیحیان در برابر داعش تشکر کرد. مواضع اصولی مرجعیت درباره نفی ظلم، زور، سركوب، اشغالگری و محاصره اقتصادی ملت‌ها بسیار مورد توجه است.

دراین بیانیه تاکید شده است که گفتگو بین رهبران ادیان و عالمان و اندیشمندان، باب بسیار مبارکی برای آگاهی از اندیشه‌های یکدیگر و نزدیکی دیدگاه‌ها است. هرچه در طول تاریخ، بدی‌ها وشرور بشری رواج یافته در همین خلأ فقدان گفتگو بوده است. خلأ گفتگو، فرصتی برای گمانه‌زنی‌ها و القای پندارهای ناروا به دست بد خواهان می‌دهد که ترمیم آثار سوء آن به سادگی ممکن نخواهد بود.

در این بیانیه همچنین آمده است: مرکز گفتگوهای ادیان و فرهنگ‌ها در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که سابقه سال‌ها گفتگوی مؤثر با ادیان مختلف به ویژه کلیسای کاتولیک واتیکان داشته است، ضمن ستایش این عزتمندی مرجعیت، بر این باور است که این اقدام ارزشمند می‌تواند فرصت‌های بسیار موثری را پیش روی جوامع اسلامی قرار دهد و در یک رویکرد فعال، به رفع خشونت و افراطی‌گرایی بیانجامد.رویکردی که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دام‌ظله العالی همواره بر آن تأکید دارند. در پایان برای همه مسلمانان و مسیحیان و نیز پیروان سایر ادیان و رهبران بزرگ دینی، آرزوی سلامت، توفیق و سعادت می‌کنیم. 

انتهای پیام
captcha