فعالیت ۱۹۰ کانون مساجد در خوی
کد خبر: 3959593
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

فعالیت ۱۹۰ کانون مساجد در خوی

مدیر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوی گفت: در حال حاضر 190 کانون مساجد در خوی فعال بوده که از این تعداد 121 مورد در روستاها هستند.

ارسالی| فعالیت 190 کانون فرهنگی مساجد در خوییوسف ضیافتی، مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه امسال با شیوع کرونا برنامه‌ کانون‌های مساجد در اغلب موارد به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: همین موضوع بیش از پیش توجه به موضوع فضای مجازی را آشکار کرد و نشان داد که برای تاثیرگذاری در بین جوانان و نوجوانان باید در این فضا نیز فعال بود.

وی با بیان اینکه دیگر به مانند روش‌های قدیمی نمی‌توان جوانان را به مساجد کشاند، افزود: برای همین نیاز است که با روش‌های ابتکاری و برخورداری از ظرفیت فضای مجازی کاری کرد که مساجد را از این طریق به خانه‌ها ببریم

مدیر کانون‌های مساجد خوی با اشاره به اینکه در حال حاضر 190 کانون در سطح شهرستان فعال هستند، ادامه داد: از این تعداد 121 کانون در روستاهای خوی و مابقی در سطح شهر فعال هستند و سعی ما این بوده است که توجه خاصی به فعال کردن کانون‌های فرهنگی در مناطق محروم و روستاهای خوی داشته باشیم.

وی با اشاره به تعدادی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری خوی گفت: در مجموع 6 هزار نفر در سطح شهرستان عضو این کانون‌ها بوده و از خدمات ارائه شده در آنها بهره‌مند می‌شوند.

ضیافتی با اشاره به اینکه هدف در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشف و پرورش استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های مختلفی سالانه در این کانون‌ها اجرا می‌شود که با شرکت اعضا در این برنامه‌ها در نهایت با رصد و پایش اطلاعات به دست آمده سعی می‌شود خانواده‌ها را نسبت به استعداد فرزندان‌شان آگاه کرد.

وی طرح سه‌شنبه‌های تکریم، پرورش پیامبر رحمت، مسابقه قرائت خطبه غدیر، دل نوشته به سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، شنبه‌های با کتاب، تولید و پخش نماهنگ حنیف را از جمله برنامه‌های امسال اجرا شده در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوی برشمرد.

انتهای پیام
captcha