برگزیدگان جشنواره «سوره» و مقاله‌نویسی نقد آثار شاعران انقلاب استان مرکزی معرفی شدند
کد خبر: 3960184
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

برگزیدگان جشنواره «سوره» و مقاله‌نویسی نقد آثار شاعران انقلاب استان مرکزی معرفی شدند

دهمین جشنواره استانی شعر «سوره» استان مرکزی و دهمین همایش مقاله‌نویسی نقد و بررسی آثار شاعران انقلاب با اعلام نفرات برگزیده به کار خود پایان دادند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از حوزه هنری استان مرکزی، مریم طالبی مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان، در خصوص دهمین جشنواره استانی شعر سوره، گفت: پس از اعلام فراخوان این جشنواره بیش از۱۰۰ اثر  از آثار شاعران استان مرکزی به دبیرخانه رسید.

وی افزود: هیئت داوران این جشنواره متشکل از پاییز رحیمی، اسدالله عباسیان و علی داوودی پس از بررسی آثار، هنرمندان محمد زارعی و محمد توکلی از دلیجان، سمیرا یکه‌تاز و علی‌اصغر ذاکری از ساوه، فاطمه آل‌طاهر از خمین، مهدی علیمرادی و فائزه امینی از اراک را بدون رتبه‌بندی شایسته تقدیر دانستند. همچنین برگزیدگان دهمین همایش مقاله‌نویسی نقد و بررسی آثار شاعران انقلاب نیز معرفی شدند.

طالبی در خصوص همایش مقاله‌نویسی نیز اظهار کرد: این همایش با موضوع پژوهشی در اشعار شاعر انقلاب مرحوم حمید سبزواری برگزار شد که پس از بررسی مقالات توسط هیئت داوران متشکل از فرهاد کرمی، محسن ایزدیار و شاهرخ حکمت پژوهشگران برگزیده علی‌اکبر کمالی‌نهاد، سمیه شعبانی و مجید امیری‌هزاوه به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند و مریم‌السادات میرعبدالحق و رضا تاج‌آبادی شایسته تقدیر شدند.

وی بیان کرد: پیش از این نیز در ۹ دوره همایش مقاله‌نویسی و نقد آثار شعرای انقلاب از جمله قیصر امین پور، سیدحسن حسینی، سلمان هراتی، احمد عزیزی، علی معلم دامغانی، طاهره صفارزاده و ... به همت حوزه هنری استان مرکزی برگزار شده و مقالات برتر در کتاب‌های شاعران سرزمین من جلدهای یک تا 3 به چاپ رسیده است.

انتهای پیام
captcha