وزش باد 90 کیلومتر بر ساعت در زنجان
کد خبر: 3961160
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
هشدار مدیریت بحران استان زنجان:

وزش باد 90 کیلومتر بر ساعت در زنجان

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به وزش باد شدید با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت گفت: مردم از ایستادن در اطراف ساختمان‌های نیمه‌کاره، داربست‌ها و درختان کهن‌سال خودداری کنند.

وزش باد 90 کیلومتر بر ساعت در زنجانصفی‌الله کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر ورزش باد شدید پدیده غالب جوی در استان است. سرعت وزش باد شدید بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده و در برخی مناطق استان به‌صورت لحظه‌ای نیز تا ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بیشترین وزش باد شدید در شهرستان‌های ماهنشان، ایجرود و خدابنده اعلام شده است، تاکید کرد: مردم از اتراق در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره، ایستادن کنار داربست، درختان کهن‌سال، تیرهای برق، تابلوها و سایر محل‌های پرخطر خودداری کنند و دودکش منازل خود و استاندارد بودن کلاهک آن را مورد بازبینی قرار دهند.

این مسئول یادآور شد: بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان زنجان و مرکز تحقیقات آب وزارت نیرو، بارش شدیدی برای چند استان از جمله زنجان پیش‌بینی شده است که البته در استان زنجان میزان بارش زیاد نیست اما به دلیل رگباری بودن بارش‌های بهاری احتمال خسارت به باغ‌داران وجود دارد و باید تهمیدات لازم را در این خصوص بیندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان به احتمال وقوع سیلاب اشاره کرد و گفت: به پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی داخل رودخانه‌ها، مسیل‌های داخل روستاها و شهرها تاکید شده است که خوشبختانه قبل از آغاز سال نو، اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته بود و در واقع می‌توان گفت، آمادگی برای مقابله با هر نوع حادثه‌ای وجود دارد.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها، امشب بارش حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیمتری در برخی مناطق استان رخ خواهد داد و انتظار می‌رود رسانه‌های استان با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی لازم برای امروز و فردا در خصوص وضعیت جوی نامساعد از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

انتهای پیام
captcha