پشتیبانی از تولید با «تعاون‌محوری» در اقتصاد
کد خبر: 3961795
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵

پشتیبانی از تولید با «تعاون‌محوری» در اقتصاد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، تعاون محور کردن اقتصاد را از موارد پشتیبانی از تولید دانست و گفت: ۲۵ درصد اقتصاد باید در بخش تعاونی باشد که این رقم در کشور ۴ درصد است.

ارسال فوری/ پشتیبانی از تولید با «تعاون‌محوری» در اقتصادبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ظهر امروز، دهم فروردین در نشست با فعالان اقتصادی لرستان که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: از اولویت‌های برنامه سفرهای استانی مسئولان ارشد قضایی حضور در جلسات فعالان اقتصادی و بازدید از واحدهای تولیدی است.

وی به بازدید از ۴۵۰ واحد تولیدی در سال گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه در این سفرها دستورات لازم برای رفع موانع تولید، رفع مشکلات، صدور مجوزها اتخاذ شده است، تصریح کرد: بخش مهمی از وظایف سازمان بازرسی، توجه به فعالان اقتصادی و تحقق شعار سال‌ است.

درویشیان با یادآوری اینکه یازده سال است که مقام معظم رهبری شعار سال را در حوزه اقتصادی عنوان می‌کنند و همچنین امسال را با شعار رفع موانع تولید نام‌گذاری کرده‌اند، ادامه داد: نام‌گذاری سال برگرفته از تحقیقات و به کارگیری مشاوره‌های علمی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه برخی موانع تولید ارتباطی با ساختارها ندارد بلکه به سبب عدم اجرای کامل و به موقع قوانین است، افزود: قوانینی چون بهبود فضای کسب و کار، سرمایه‌گذاری، اقتصاد مقاومتی، قانون رفع موانع تولید، سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در رابطه با تولید و کسب و کار است که در صورت اجرای کامل آنان بسیاری از مشکلات حوزه تولید برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون ۲۵ درصد اقتصاد کشور باید تعاونی باشد اما ۴درصد اقتصاد تعاونی است و در حوزه تعاونی عقب هستیم، بر لزوم جلوگیری از واردات بی‌رویه و غیرضروری تأکید کرد و گفت: اجازه واردات محصولاتی که نمونه مشابه آن در کشور وجود دارد، داده نخواهد شد و در این خصوص تدابیر سخت‌تری اتخاذ می‌شود.

درویشیان اولویت برنامه‌های امسال سازمان بازرسی را توجه به اجرای دقیق ظرفیت‌های قانونی در حمایت از تولید دانست و با اشاره به اینکه برخی برداشت‌های غیر دقیق از قانون نیز گاها مانع تولید می‌شوند، بیان کرد: برخی قوانین تامین اجتماعی و مالیات باید اصلاح شود چراکه برخی تبصره‌های قوانین گیر اساسی واحدهای تولیدی است که با طرح در مجلس می‌توان این موانع را برداشت کمااینکه کمیسیون اقتصادی نیز برای اصلاح تبصره‌هایی که درگیر مشکلات اقتصادی است قول مساعد داده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تشکیل کارگروه رفع موانع جهش تولید در سه قوه، تعاون محور کردن اقتصاد را راهکار اساسی پشتیبانی از تولید دانست و ادامه داد: در لرستان واحدهای تعطیل شده و نیمه فعال بسیاری وجود دارد و تعداد واحدهای تولیدی آن نسبت به استان‌های کشور، کم است  که این تعداد اندک هم تعطیل هستند.

انتهای پیام
captcha