هنر ابزاری مهم برای ارتقای آگاهی جامعه است
کد خبر: 3962003
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
داور «روایت جهاد» در گفت‌وگو با ایکنا:

هنر ابزاری مهم برای ارتقای آگاهی جامعه است

داور بخش هنرهای تصویری نخستین هنرواره ملی «روایت جهاد» گفت: تجربه نشان داده که سطح آگاهی هر اجتماعی با هنر می‌تواند ارتقا پیدا كند پس تفرقه رنگ می‌بازد و كنار گذاشته خواهد شد.

جواد توسلی، داور بخش هنرهای تصویری نخستین هنرواره ملی «روایت جهاد» در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره هدف از برگزاری این رویداد اظهار کرد: هنرواره «روایت جهاد» با هدف شناسایی، سازماندهی و حمایت از تولیدکننده‌ها در راستای روایتگری از مجاهدت‌های مدافعان سلامت و همدلی‌های مردم در جهت مقابله کرونا اجرا می‌شود.

وی درباره آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره بیان کرد: آثار ارسال شده به دبیرخانه هنرواره در دو سطح آماتور و حرفه‌ای دسته‌بندی شده است و ما آثار ارسالی را در دو سطح مورد ارزیابی و داوری قرار خواهیم داد. آثار ارسال شده به دبیرخانه هنرواره از لحاظ کیفی در سطوح مختلفی قرار داشتند، اما تعدد آثار قوی و باکیفیت داوری این دوره از جشنواره را بیش از پیش جذاب کرده است. لازم به ذکر است، تولید آثار هنری مختلف از جمله انیمیشن با مضمون مجاهدت‌های کادر درمان و همدلی مردم در زمان کرونا، دغدغه هنرمندان را نسبت به این موضوع نشان می‌دهد. امیدواریم این جشنواره بستری مناسب برای تداوم و توسعه فعالیت افراد دغدغه‌مند ایجاد کند و بتواند حمایت‌های خوبی از شرکت‌کنندگان برتر داشته باشد.

نحوه حمایت از برگزیدگان

داور بخش هنرهای تصویری هنرواره ملی «روایت جهاد»، درباره نحوه حمایت مجموعه از برگزیدگان اولین دوره این هنرواره گفت: زمانی‌که یک هنرمند متعهد در چنین شرایط حساسی تمام زمان خود را برای ایجاد یک اثر هنری با مضمون مجاهدت‌ها، مواسات و همدلی افراد جامعه در جهت مقابله با کرونا می‌گذارد، برای ما از ارزش بالایی برخوردار است، در همین راستا از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای حمایت و معرفی افراد برگزیده به سازمان‌ها و ارگان‌ها‌ استفاده خواهیم کرد لذا از تمام مسئولان فرهنگی تقاضا دارم در جهت حمایت از افراد برگزیده در نخستین هنرواره «روایت جهاد» تمام توان خود را بکار گیرند، تا چرخه تولید آثار هنری انقلابی تقویت شود.

نقش هنر در رفع بحران‌ها

توسلی درباره نقش تاثیرگذار هنر در رفع بحران‌های اجتماعی افزود: تولید آثار هنری همیشه نقش موثری در رفع بحران‌های اجتماعی داشته؛ به‌ویژه مسائل فراگیر و مهمی به‌مانند مقابله با کرونا که نیاز به فرهنگسازی در جامعه دارد. تولید آثار مختلف و متنوع برای سلایق گوناگون جامعه موجب می‌شود تا افکار عمومی در برابر این بحران آگاهی بیشتری پیدا کنند و راه مقابله با این بحران را بهتر شناسایی کنند. تولیدکنندگان آثار هنری همیشه در شرایط بحرانی به یاری مردم و جامعه شتافته‌اند. هنر در تمام جهان به عنوان فراگیرترین و تاثیرگذارترین زبان ارتباطی میان عموم مردم شناخته شده است و عامل اصلی ارتقای آگاهی افراد جامعه بوده است. تجربه نشان داده که سطح آگاهی هر اجتماعی با هنر می‌تواند ارتقا پیدا كند و وقتی آگاهی ارتقا یابد، قطعا تفرقه رنگ می‌بازد و كنار گذاشته خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: در این هنرواره از نیروهای انسانی فوق‌العاده ارزشمندی برخوردار هستیم. در همین رابطه اگر بتوانیم حمایت خوبی از افراد برگزیده به عمل آوریم، انتظار می‌رود در آینده برای تولید ‌آثار تاثیرگذارتر و باکیفیت‌تری برنامه‌‌ریزی کنیم. امیدواریم هنرواره «روایت جهاد» بتواند در جهت نشان دادن ایثارگری،‌ از خودگذشتگی و فداکاری کادر درمان و نیروهای جهادی در مبارزه با ویروس کرونا و تقویت گروهای تولیدکننده و متعهد هنری نقش خود را به خوبی ایفا کند.

انتهای پیام
captcha