مراکز علمی و دانشگاهی با استفاده از ابزارهای حمایتی می‌توانند راهگشای تولید باشند
کد خبر: 3962102
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳

مراکز علمی و دانشگاهی با استفاده از ابزارهای حمایتی می‌توانند راهگشای تولید باشند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری گفت: مراکز علمی و دانشگاهی می‌توانند با برطرف کردن موانع حقوقی و قانونی و استفاده از ابزارهای حمایتی راهگشای تولید باشند تا کشور از وضعیت امروزه به خوبی بیرون رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صفی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نامگذاری شعار سال که چندین سال است از سوی مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود کاملاً کارشناسی شده و با بررسی دقیق مشکلات و با مطالبات دقیق صورت می‌گیرد.

وی افزود: در یک دهه اخیر شعار و نامگذاری سال‌ها در حوزه مباحث اقتصادی بوده که با توجه به وضعیت حاکم بر کشور و وضعیتی که دشمنان با فشار بر نظام جمهوری اسلامی داشتند شعارهای هر ساله انتخاب می‌شد، برای نمونه سال ۹۸ به عنوان سال رونق تولید نام گرفت، با توجه به اینکه رونق تولید یکی از اساسی‌ترین فاکتورها و راهکارهای مقابله با نفوذ و مقابله با دشمن بود که برای غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور مقام معظم رهبری این شعار را در آن سال انتخاب کردند.

صفی گفت: با توجه به وضعیت کشور، سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شد تا علاوه بر منجر شدن به رشد اشتغال و تقویت اقتصاد ملی، بخشی از مشکلات اقتصادی کشور مرتفع شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد بیان کرد: مقام معظم رهبری با توجه به نگاه کلان به آینده نظام و انقلاب اسلامی و اشرافیت بر مسائل و مشکلات کشور شعارهایی را هر ساله انتخاب می‌کنند، از طرفی امسال که به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» انتخاب شد فرمودند: شعار جهش تولید آنگونه که باید محقق نشد و موانعی همچون تحریم‌ها، بیکاری، خروج سرمایه‌ها از کشور و موانع فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی که بر سر راه تولید وجود داشت دست به دست یکدیگر داد و متأسفانه جهش و رونق تولید در کشور محقق نشد، بنابراین لازم است امسال حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان صورت گیرد و نظارت کافی وجود داشته باشد تا شعار سال به خوبی تحقق یابد.

وی بیان کرد: مخاطب رهبری در شعار سال ۱۴۰۰ همه مردم به خصوص تولیدکنندگان بخش‌های خصوصی و نظارتی، تمامی کارگزاران نظام جمهوری اسلامی اعم از قوای سه گانه را شامل می‌شود، همچنین مراکز علمی و دانشگاهی می‌توانند در این زمینه با برطرف کردن موانع حقوقی و قانونی و استفاده از ابزارهای حمایتی راهگشای تولید باشند تا کشور از وضعیت امروزه به خوبی بیرون رود.

صفی ادامه داد: برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی لازم است نگاه کلان به بخش‌های مختلف کشور وجود داشته باشد و با همدلی بتوان این شعار مهم را عملیاتی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات امری مهم و ضروری برای کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: رهبری در سخنان خود به انتخاب آگاهانه و مؤثر در تحقق شعار سال اشاره کردند که این سخن برای ما بسیار مهم است، بنابراین اگر بخواهیم اقتصادی قدرتمند و قوی داشته باشیم باید از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور از جمله ذخایر نفت و گاز، آثار تاریخی و جاذبه‌های توریستی، جذابیت‌های جغرافیایی، محصولات کشاورزی و باغی و سرمایه‌های انسانی استفاده کنیم که متأسفانه به دلیل کم توجهی و بی‌توجهی برخی مسئولان امر در حال خروج بخشی از نخبگان به خارج از کشور هستیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در انتخابات پیش‌رو با دو نگاه در کشور مواجه‌ایم، نگاهی به خارج از کشور است، به طوری که چندین سال است نگاه‌ها به بیرون از کشور بوده و از توانمندی داخل کشور غافل شده‌ایم، بنابراین اگر به دنبال اقتصاد مقاومتی باشیم قطعاً این امر می‌تواند کشور را قوی‌تر کند و ایران را به ابرقدرتی در جهان تبدیل کند، از طرفی نگاه دوم نگاه به درون و حمایت از تولید و صنایع داخلی است، اگر این نگاه در کشور وجود داشته باشد جهش در تولید ملی رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: باید مردم در انتخاب فرد اصلح دقت کنند تا انتخاب آگاهانه و مطلوبی صورت گیرد که قطعا منافع آن نصیب ملت خواهد شد، در غیر این صورت دود آن در چشم ملت می‌رود.

صفی تأکید کرد: انتخابات امری بسیار مهم است و دولتی که رهبری بر آن تأکید دارند و در سخنانی فرمودند دولت ما دولت اسلامی نشده است، قطعاً در صورتی که دولت، دولتی اسلامی شود تمام مشکلات اقتصادی، فرهنگی و مشکلات امروزه که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم برطرف می‌شود، این انتظار وجود دارد که در ایام تبلیغات انتخاباتی شعار حل مشکلات داده نشود، به طوری که اکنون‌ مشاهده می‌شود مردم همچنان درگیر تأمین ارزاق اولیه خود هستند و با شعارهایی که در ایام تبلیغات انتخابات داده می‌شد همخوانی ندارد.

وی بیان کرد: باید تمام مواردی که در خصوص مشکلات اقتصادی و عملکرد ناصحیح مسئولان و دولتمردان است اصلاح شود تا شعار امسال با انتخاب فردی اصلح و تیم توانمند آن، منجر به رشد و جهش تولید داخل شده و مشکلات کشور از این طریق برطرف شود.

انتهای پیام
captcha